Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 20 to 39 of 153 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2013Developing ability to translate homonyms and homographs via training in part of speech identification and dictionary useMonta Chatupote; Jitsuda Laongphol; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Developing english conversation performance through online lessons and classroom interaction : a study of Thai lower secondary school studentsKemtong Sinwongsuwat; Hayas Saniboo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The distribution of instructional time in secondary, non-intensive Thai EFL classes : Effects on grammar acquisition and student engagementPanida Sukseemuang; Stoltzfus, Michael; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The effect of teacher and peer feedback on english writing developmentThanyapa Palanukulwong; Sarina Kalong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The effect of unit tests on language developmentThanyapa Palanukulwong; Thinley Wangdi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effectiveness of a computer-assisted vocabulary learning package for nursing students and their learning attitudeWaraporn Sripetpun; Gyanandra Dewan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effectiveness of CA-informed telephone conversation instruction in enhancing conversation abilities : a study of Thai EFL University learnersKemtong Sinwongsuwat; Anittha sitthikoson; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effectiveness of Explicit Instruction in Pronunciation of English Unfamiliar Sounds: A Case Study of M.5 Students at Darussalam School, Narathiwat ProvincePremin Karavi; Nurhaswanee Boto; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effectiveness of inductive approach to grammer learning for writing course : a case study of 2nd year English Major students, Suratthani Rajabhat UniversityPremin Karavi; Prisna Putthasupa; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effects of cooperative learning on writing ability of Thai secondary school studentsMonta Chatupote; Nakamol Nudee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The Effects of Cultural Familiarity on Reading Comprehension and on Perception of Thai Undergraduate Students on Literary textsThanyapa Palanukulwong; Prasit Petnoosed; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019Effects of Digital Game-Based Learning on Vocabulary Gain, Retention Motivation and Perceptions of Thai Upper Primary School StudentsPanida Sukseemuang; Tanaporn Kongprab; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018Effects of Guided Inductive and Deductive Instruction on Grammar Learning in an EFL ContextAnchana Rukthong; Wanwisa Watcharakorn; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011The Effects of intensive phonics instruction on Thai-Muslim grade 5 students' English reading and writing abilities : a case studyChonlada Laohawiriyanon; Hamdi Kodae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The Effects of Problem-Based Learning on Improving Mattayomsuksa 6 Students' English Descriptive Paragraph WritingSomruedee Khongput; Abadee Cheadae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effects of processing strategies on listening comprehensionMonta Chatupote; Jaruwan Nufai; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Effects of readers theatre on students' oral reading fluency and reading comprehensionThanyapa Chiramanee; Sukanya Teosagul; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2001Effects of schema-activating pre-reading questions on english reading comprehension : A case study of M.5 students, PSU Demonstration SchoolNanta Chiramanee; Tayaporn Kramut; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effects of the Use of Reading Logs on Reading Comprehension of Mattayomsuksa 5 Students in TrangAdisa Teo; Umaisee Rakana; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013The effects of two types of direct corrective feedback on EFL writingPrachamon Aksornjarung; Piyanut Kaewkasi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์