Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18129
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์
Other Titles: Online Marketing Mix Factors Affecting Decision to Purchase Voluntary Motor Insurance via Online Platform
Authors: อรญา สุวรรณโณ
สุดารัตน์ กาหยี
Faculty of Management Sciences (Business Administration)
คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์;ประกันภัยรถยนต์;แพลตฟอร์มออนไลน์
Issue Date: 2023
Publisher: มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์
Abstract: This research studied Online Marketing mix factors Affecting Decision to Purchase Voluntary Motor Insurance via Online Platform. The purposes of this study were: 1) to study online marketing mix factors affecting decision to purchase voluntary motor Insurance via online platform, 2) to study sustainable consumption in Sustainable Development Goals affecting decision to purchase voluntary motor Insurance via online platform. The study was a quantitative research and collection of data by questionaire. A sample was selected from people who have purchase voluntary motor insurance via online platform at least 1 time, totailng 380 people. Descriptive data analysis used percentage, frequency distribution, mean and standard deviation. Inferentail analysis by Multiple Regression Analysis was statistically significant at 0.05 level. The results of the study were as follows: 1) to study online marketing mix factors affecting decision to purchase voluntary motor Insurance via online platform as Place, Personalization and Privacy. 2) to study sustainable consumption in Sustainable Development Goals affecting decision to purchase voluntary motor Insurance via online platform as Individual Behavior in environment, Individual Behavior in Economy and Organizational Behavior in Economy. This research is useful for motor insurance entrepreneur by taking the data to make strategy in the business.
Abstract(Thai): งานวิจัยเรื่อง ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ และเพื่อศึกษาการบริโภคที่ยั่งยืนตามแผนการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม (Questionnaire) จากประชากรที่เคยซื้อประกันภัยถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์อย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 380 คน การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณนาด้วยอัตราร้อยละ การแจกแจงความถี่ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เชิงอนุมานด้วยการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ผลการทดสอบพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ ได้แก่ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านการให้บริการส่วนบุคคล สำหรับการบริโภคที่ยั่งยืนตามแผนการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ ได้แก่ พฤติกรรมส่วนบุคคลด้านสิ่งแวดล้อม พฤติกรรมส่วนบุคคลด้านเศรษฐกิจ และพฤติกรรมขององค์การด้านเศรษฐกิจ โดยงานวิจัยครั้งนี้จะเป็นประโยชน์แก่ผู้ประกอบการธุรกิจประกันภัยรถยนต์ให้สามารถนำข้อมูลไปใช้ในการประยุกต์กลยุทธ์ทางธุรกิจให้สามารถเพิ่มกลุ่มลูกค้าเพิ่มขึ้นในอนาคต
Description: บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2566
URI: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18129
Appears in Collections:460 Minor Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6410521061.pdf726.83 kBAdobe PDFView/Open
6410521061บทความ.pdf169.12 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons