Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19056
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิษณุพงษ์ โพธิพิรุฬห์-
dc.contributor.authorกรวิชญ์ ศรีสมบัติ-
dc.date.accessioned2023-11-16T07:45:36Z-
dc.date.available2023-11-16T07:45:36Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19056-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (รป.ม. (รัฐประศาสนศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2561en_US
dc.description.abstractThe purpose of this present study is to examine the relationship between individual- and organization-level factors and happiness in learning among undergraduate students at Prince of Songkla University in Pattani campus. Using quantitative research methods, the authors distributed survey questionnaires to 420 undergraduate students and employed multiple regression analyses to examine the relationships among these variables. The results show that students from different faculties and different years. There was no significant difference in the level of happiness in the study' and the findings showed that two individual-level factors (i.e., self-esteem and openness to experience) and two organization-level factors (i.e., instructors' characteristics and classroom learning environment) were significantly and positively related to students' happiness in learning, whereas relationships with peers and university environment did not influence students' happiness. Overall, the proposed model could explain about 32.7 percent of the variance in students' happiness.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectการเรียนรู้en_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ นักศึกษา ปัตตานีen_US
dc.titleอะไรที่ทำให้นักศึกษาอยากเรียน การศึกษาความสัมพันธ์ของตัวแปรระดับบุคคลและระดับองค์กรที่ส่งผลต่อความสุขในการเรียนของนักศึกษามหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานีen_US
dc.title.alternativeWhat Makes Students Want to Learn ? Examining the Relationship between Individual - and Organization -Level Factors and Happiness (to Learn) among Undergraduate Students at Prince of Songkla University, Pattani Campuen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Public Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชารัฐประศาสนศาสตร์-
dc.description.abstract-thการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ของปัจจัยระดับบุคคลและระดับองค์กร รวม 7 ตัวแปรที่ส่งผลต่อความสุขในการเรียนของนักศึกษา มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี ใช้วิธีดําเนินการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถาม ดําเนินการเก็บรวบรวมข้อมูล จากนักศึกษาระดับปริญญาตรี จํานวน 420 คน ใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณเพื่อศึกษาความ สัมพันธ์ของตัวแปร ผลการวิจัย พบว่า นักศึกษาต่างคณะและต่างชั้นปี มีระดับความสุขในการเรียน ที่ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสําคัญ และมีปัจจัยระดับบุคคลที่ส่งผลต่อความสุขในการเรียนของ นักศึกษา ได้แก่ การเห็นคุณค่าในตนเองและการเปิดรับประสบการณ์ โดยสถานะทางสังคมและ เศรษฐกิจไม่ส่งผล ส่วนปัจจัยระดับองค์กรที่ส่งผลต่อความสุขในการเรียนของนักศึกษา ได้แก่ ลักษณะอาจารย์ผู้สอนและลักษณะการจัดการเรียนรู้ในชั้นเรียน ส่วนลักษณะของสถาบันการศึกษาไม่ส่งผล โดยโมเดลที่ผู้วิจัยนําเสนอสามารถอธิบายความสุขในการเรียนของนักศึกษาได้ร้อยละ 32.7en_US
Appears in Collections:465 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432137.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons