Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorซัมซู สาอุ-
dc.contributor.authorฮัดซัน ดาอี-
dc.date.accessioned2023-10-20T08:49:53Z-
dc.date.available2023-10-20T08:49:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18980-
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต(การบริหารและการจัดการการศึกษาอิสลาม), 2565en_US
dc.description.abstractDeveloping teachers through online teaching training is very necessary in the epidemic of COVID-19. The objectives of this research were 1) to create and find quality of online instructional training package for Islamic teachers. Ban Thepha School, Songkhla Province 2) to develop knowledge in online teaching management 3) to assess skills in online teaching and learning management4) to assess the satisfaction of the participants.the target groups used in the research were 4 Islamic studies teachers selected by a specific method. the tools used in the research were A training package with design thinking techniques to develop knowledge and skills in online teaching management, consisting of training courses training plan training materials and tools for measuring and assessing training, such as a training test on knowledge of online teaching management and skills assessment form the results of the study showed that 1) The training package using Design Thinking Techniques to develop knowledge and skills in online teaching and learning management developed passed the specified average criteria and was appropriate and consistent with all issues. 2) The knowledge test result of online teaching management after training was higher than 80 percent, and 3) the skill of online teaching management after training was at a very good level 4) Islamic teachers had a very good level of satisfaction with the online teaching training package.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectชุดฝึกอบรมen_US
dc.subjectการจัดการเรียนการสอนออนไลน์en_US
dc.subjectการคิดเชิงออกแบบen_US
dc.subjectครูผู้สอนอิสลามen_US
dc.subjectครูมุสลิมen_US
dc.subjectทักษะทางการคิดen_US
dc.titleการพัฒนาชุดฝึกอบรมด้วยเทคนิคการคิดเชิงออกแบบเพื่อพัฒนาความรู้และทักษะด้านการจัดการเรียนการสอนออนไลน์สำหรับครูผู้สอนอิสลาม โรงเรียนบ้านเทพา จังหวัดสงขลาen_US
dc.title.alternativeDevelopment of a Training Packages by Design Thinking to develop knowledge and skills in online teaching management for Islamic teachers at Ban Thepha School, Songkhla Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Islamic Sciences-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการอิสลาม-
dc.description.abstract-thการพัฒนาครูโดยการอบรมเพื่อการจัดการเรียนการสอนออนไลน์มีความจำเป็นมากในการแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างและหาคุณภาพชุดฝึกอบรมการจัดการเรียนการสอนออนไลน์สำหรับครูผู้สอนอิสลาม โรงเรียนบ้านเทพา จังหวัดสงขลา 2) เพื่อพัฒนาความรู้ด้านการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ 3) เพื่อประเมินทักษะการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ 4) เพื่อประเมินความพึงพอใจของผู้เข้าอบรม กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัยคือ ครูผู้สอนอิสลามศึกษา จำนวน 4 คน เลือกโดยวิธีการเจาะจง เครื่องมือในการวิจัยคือ ชุดฝึกอบรมด้วยเทคนิคการคิดเชิงออกแบบเพื่อพัฒนาความรู้และทักษะด้านการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ ประกอบด้วย หลักสูตรในการฝึกอบรม แผนของการฝึกอบรม สื่อประกอบในการฝึกอบรม และเครื่องมือวัดผลประเมินในการฝึกอบรม ได้แก่ แบบทดสอบการฝึกอบรมเรื่องความรู้ด้านการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ แบบประเมินทักษะ ผลการศึกษาพบว่า 1) ชุดฝึกอบรมด้วยเทคนิคการคิดเชิงออกแบบเพื่อพัฒนาความรู้และทักษะด้านการจัดการเรียนการสอนออนไลน์ที่พัฒนาขึ้นนั้นผ่านเกณฑ์ค่าเฉลี่ยที่กำหนดมีความเหมาะสมและสอดคล้องทุกประเด็น 2) ผลการทดสอบด้านความรู้การจัดการเรียนการสอนออนไลน์หลังฝึกอบรมสูงกว่าร้อยละ 80 3) ผลด้านทักษะการจัดการเรียนการสอนออนไลน์หลังฝึกอบรมได้ในระดับดีมาก และ 4) ครูผู้สอนอิสลามพึงพอใจต่อการฝึกอบรมชุดฝึกอบรมการจัดการเรียนการสอนออนไลน์อยู่ในระดับดีมากen_US
Appears in Collections:761 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6320420110.pdf2.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons