Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Showing results 36 to 55 of 174 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2011The Effects of intensive phonics instruction on Thai-Muslim grade 5 students' English reading and writing abilities : a case studyChonlada Laohawiriyanon; Hamdi Kodae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The Effects of Problem-Based Learning on Improving Mattayomsuksa 6 Students' English Descriptive Paragraph WritingSomruedee Khongput; Abadee Cheadae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effects of processing strategies on listening comprehensionMonta Chatupote; Jaruwan Nufai; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Effects of readers theatre on students' oral reading fluency and reading comprehensionThanyapa Chiramanee; Sukanya Teosagul; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2001Effects of schema-activating pre-reading questions on english reading comprehension : A case study of M.5 students, PSU Demonstration SchoolNanta Chiramanee; Tayaporn Kramut; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effects of the Use of Reading Logs on Reading Comprehension of Mattayomsuksa 5 Students in TrangAdisa Teo; Umaisee Rakana; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013The effects of two types of direct corrective feedback on EFL writingPrachamon Aksornjarung; Piyanut Kaewkasi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016The Effects of Using Concept Maps on Reading Comprehension, Vocabulary Development, and English Reading Attitude of Grade 6 StudentsNisakorn Charumanee; Muneeroh Deemae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effects of Using Concordances on EFL Learners’ Ability to Self-Correct Grammatical ErrorsChonlada Laohawiriyanon; Asama Tasanameelarp; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effects of using online dictionary and intensive involvement tasks in developing EFL learners' receptive and productive knowledge of verb-noun collocationsChonlada Laohawiriyanon; Muhammadsorlaeh Hamad; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effects of Using Paper-based Concordance on ELL's Logical Connector KnowledgeChonlada Laohawiriyanon; Thamonwan Dankittikul; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The Effects of Using WordSift in English Vocabulary Teaching on Student Vocabulary Retention and Depth at a Thai Secondary SchoolZainee Waemusa; Supatida Dumchoo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014EIL Teachers' motivational strategies and students' preference in the deep South of ThailandAdisa Teo; Cho, Eun-Young; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008Employing a genre-based approach to teaching recount and exposition writingsChonlada Laohawiriyanon; Kanya Panjapakdee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015English as a Lingua Franca : Learners' Views on PronunciationNaratip Jindapitak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015English language learning strategies and personality traits : a comparison of muslim and non-muslim studentsNisakorn Charumanee; Munir Laeha; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2022English Speaking Tasks Used for Teaching Thai Students and Implementation Challenges Faced by Teachers: A Case Study of 11th Grade Secondary Schools in Sadao DistrictSita Musigrungsi; Dwijayani, Ira; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008Enhancing english writing ability by providing Thai reading treatment : a quasi-experimental study on Thai learners' EFL writingPatama Aksornjarung; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011An Evaluation of fundamental English reading and writing course provided at Prince of Songkla University, Hat-Yai, ThailandNisakorn Charumanee; Jinlana Madtathawee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019An Exploratory Study of the Non-Conventional Use of English Structure in the Writing of Thai AcademicsKemtong Sinwongsuwat; Currie, Michael Guy; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์