Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSavski, Kristof-
dc.contributor.authorNalina Samarn-
dc.date.accessioned2024-11-06T08:09:07Z-
dc.date.available2024-11-06T08:09:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19606-
dc.descriptionMaster of Arts (Applied English language Studies), 2023en_US
dc.description.abstractIn English Language Teaching (ELT), analyses of ideologies on the contents of ELT textbooks and studies of practices in classrooms have been given a lot of attention. However, only few studies to date have focused on the role ideology plays in the sales and consumption of textbooks, and how ideologies strategically help sustain the power of publishers, whose ‘authority’ in pedagogy is represented by those ELT materials. Placed in the field of critical discourse analysis and employing methods of the Discourse-Historical Approach (DHA) (Wodak & Meyer, 2016), this study aims to investigate the use of discourse strategies in the online promotional materials of three global ELT textbook series namely (1) Cambridge English Empower (2) Headway (3) Life. The study addresses the research question: What discourse strategies are used to promote ELT textbook series on the websites of three global publishers? The results show that the three publishers of the three series Empower, Headway, and Life rely heavily on the use of typical uses of promotional language, particularly intensifications, and the textbooks, rather than teachers or learners, tend to be attributed most actions to the series materials. All three series also show an attempt to validate their reliability and trustworthiness through association to policy, testing, as well as other sources of authority. We conclude by reflecting on the ideologies reproduced through the use of promotional strategies and how important for teachers to reflect on ideologies that threaten to devalue their knowledge and disempower them.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectDiscourse strategiesen_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectCritical Discourse Analysisen_US
dc.subjectGlobal ELT Textbooksen_US
dc.titleDiscourse Strategies in Promotional Materials of Global ELT Textbook Seriesen_US
dc.title.alternativeกลยุทธ์ทางวาทกรรมในสื่อส่งเสริมการขายของชุดแบบเรียนภาษาอังกฤษระดับโลกen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)-
dc.contributor.departmentคณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์-
dc.description.abstract-thการศึกษาและวิจัยเกี่ยวกับคตินิยมในสายการสอนภาษาอังกฤษ หรือ ELT (English Language Teaching) ได้รับความสนใจเป็นอย่างมาก โดยเฉพาะอย่างยิ่งกับการวิจัยคตินิยมที่ฝังรากอยู่ในเนื้อหาของแบบเรียนภาษาอังกฤษและในแนวปฏิบัติการเรียนการสอนในห้องเรียน อย่างไรก็ตาม ในปัจจุบันมีงานวิจัยไม่มากที่มุ่งเน้นไปที่บทบาทของคตินิยมในการขายและการบริโภคแบบเรียนภาษาอังกฤษ และวิธีที่ผู้จัดพิมพ์คู่มือการเรียนการสอนเหล่านั้นรักษาความไม่เท่าเทียมทางอำนาจไว้ด้วยคตินิยม งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบการใช้กลยุทธ์ทางวาทกรรมในสื่อส่งเสริมการขายของชุดแบบเรียนภาษาอังกฤษระดับโลกสามชุด ได้แก่ (1) Cambridge English Empower (2) New Headwayและ (3) Life โดยยึดหลักแนวคิดการวิเคราะห์วาทกรรมเชิงวิพากษ์ (Critical Discourse Analysis) และใช้แนวคิด Discourse-Historical Approach หรือ DHA (Wodak & Meyer, 2016) ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่าผู้จัดพิมพ์ของชุดแบบเรียนภาษาอังกฤษทั้งสามชุด อาศัยการใช้ภาษาส่งเสริมการขายทั่วไปเป็นหลัก โดยเฉพาะกลยุทธ์ Intensification อีกทั้งการส่งเสริมการขายของเนื้อหาในแบบเรียนยังยึดโยงครูและผู้เรียนกับกรรมวาจกเป็นหลักโดยมีผู้กระทำกริยาคือชุดแบบเรียน ผู้จัดพิมพ์ของแบบเรียนทั้งสามชุดยังแสดงให้เห็นถึงความพยายามในการสร้างความน่าเชื่อถือและความไว้วางใจผ่านวาทกรรมซึ่งมีความเชื่อมโยงกับนโยบาย การทดสอบความรู้ และแหล่งอำนาจอื่น ๆ ผลการวิจัยข้างต้นทำให้ผู้จัดทำเล็งถึงความสำคัญของเห็นความสำคัญและคุณค่าของอัตตาณัติ (autonomy) ของผู้สอนที่อาจสูญหายไปจากคตินิยมที่ถูกผลิตซ้ำในบริบทการเรียนการสอนภาษาอังกฤษen_US
Appears in Collections:890 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6411120005.pdf22.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons