Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19312
Title: | ระบบแนะนำตามบริบทสำหรับธุรกิจวัสดุก่อสร้างและอาคาร |
Other Titles: | Contextual Recommender Systems for Building and Construction Materials Business |
Authors: | นิคม สุวรรณวร สุทธิรัตน์ เกลี้ยงเกลา Faculty of Engineering Computer Engineering คณะวิศวกรรมศาสตร์ ภาควิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ |
Keywords: | E-Commerce;Recommendation;Context-Awareness;K-means;Thai NLP |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ |
Abstract: | Nowadays, the recommendation system is one of the most important supported technologies to e-commerce that aims for recommending the products or services to be purchased, to increase sales. In this work, the focus on the recommendation system for the building materials business. Building materials business is a business that sales construction related materials and equipment, such as, structural goods, tools supplies, etc. For customers who come to buy products will builder professionally or customers who want to improve their homes. Products recommendation system in this business will recommend products that can be used in profession. Generally, system recommends products that are like the ones purchased but regardless of context or profession of the customer. In this paper, we propose a context awareness data modeling to specialize the recommendation system aiming for the building materials business. |
Abstract(Thai): | ปัจจุบันระบบการแนะนำเป็นหนึ่งในเทคโนโลยีสำคัญที่สนับสนุนสำหรับอีคอมเมิร์ซ โดยมีจุดมุ่งหมายเพื่อแนะนำสินค้าหรือบริการที่ตรงตามความต้องการของผู้ซื้อ เพื่อเพิ่มยอดขายสำหรับธุรกิจ ในการวิจัยนี้เรามุ่งเน้นไปที่การพัฒนาระบบแนะนำสำหรับธุรกิจวัสดุก่อสร้าง ธุรกิจวัสดุก่อสร้างเป็นธุรกิจที่จำหน่ายวัสดุก่อสร้างและอุปกรณ์ที่เกี่ยวข้อง เช่น สินค้าโครงสร้าง อุปกรณ์เครื่องมือ และอื่นๆ สำหรับลูกค้าที่มาซื้อผลิตภัณฑ์จะเป็นช่างก่อสร้างหรือลูกค้าที่ต้องการปรับปรุงบ้าน ระบบแนะนำสินค้าในธุรกิจนี้จะแนะนำสินค้าที่สามารถนำไปใช้ในอาชีพได้ โดยทั่วไป ระบบจะแนะนำผลิตภัณฑ์ที่คล้ายกับที่ซื้อ แต่ไม่คำนึงถึงบริบทหรืออาชีพของลูกค้า โดยในงานวิจัยนี้ เราได้นำเสนอการสร้างแบบจำลองข้อมูลการรับรู้บริบท เพื่อที่จะพัฒนาระบบแนะนำสำหรับธุรกิจวัสดุก่อสร้าง |
Description: | วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (วิศวกรรมคอมพิวเตอร์), 2565 |
URI: | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19312 |
Appears in Collections: | 241 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6310120060.pdf | 6.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License