Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorอับดุลรอพา สาแล-
dc.date.accessioned2024-01-08T06:54:38Z-
dc.date.available2024-01-08T06:54:38Z-
dc.date.issued2565-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19288-
dc.description.abstractThis research was to study the development of learning activity using Modeled Talk strategy to enhance English communicative speaking ability for Mattayomsuksa 5 students of Prince of Songkla University Demonstration School (Secondary). The specific purposes of this research were 1) to develop learning activity using Modeled Talk strategy to enhance English communicative speaking ability 2) to compare English communicative speaking ability by using pretest and posttest scores 3) to evaluate students satisfaction toward the learning activity. The cluster sampling samples used for the experiment were 35 students of Art program of Prince of Songkla University Demonstration School (Secondary). They were enrolling the English Listening and Speaking subject in second semester of academic year 2021. The research instruments included 1) 10 lesson plans focusing on procedure texts in learning activity using Modeled Talk stategy to enhance English communicative speaking ability 2) pretest and posttest 3) Observation form 4) Interviewing form 5) Students' satisfaction checklist. The research results were as follows: 1. Learning activity using Modeled Talk strategy to enhance English communicative speaking ability has efficiency at 79.75/83.75 according to the criteria of 75/75. 2. The students' English communicative speaking ability after learning activity using Modeled Talk strategy was higher than before learning at 0.01 level of statistical significance. 3. The students' satisfaction toward the learning activity was at a high level (4.13 of 5- level scales).en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.titleการสร้างกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อ่การสื่อสารสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ (ฝ่ายมัธยมศึกษา)en_US
dc.title.alternativeรายงานวิจัยฉบับสมบูรณ์เรื่อง การสร้างกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อ่การสื่อสารสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ (ฝ่ายมัธยมศึกษา)en_US
dc.title.alternativeThe Development of Learning Activity Using Modeled Talk Strategy to Enhance English Communicative Speaking Ability for Mattayomsuksa 5 Students of Prince of Songkla University Demonstration School (Secondary)en_US
dc.typeTechnical Reporten_US
dc.contributor.departmentFaculty of Education (Learning, Teaching, and Curriculum program)-
dc.contributor.departmentคณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาการเรียนรู้ การสอน และหลักสูตร-
dc.description.abstract-thการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อ ส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารมีคุณภาพตามเกณฑ์ 75/75 2) เพื่อเปรียบเทียบ ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารก่อนและหลังเรียนด้วยกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่มีต่อกิจกรรมการเรียนการสอน ด้วย กลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ ในการวิจัยครั้งนี้ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/5 แผนการเรียนศิลปศาสตร์โรงเรียนสาธิต มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ (ฝ่ายมัธยมศึกษา) ที่เรียนวิชา อ 32208 ภาษาอังกฤษฟัง-พูด ในภาคเรียนที่ 2 ปี การศึกษา 2564 จํานวน 35 คน โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสุ่มแบบแบ่งกลุ่ม (Cluster Sampling) เครื่องมือที่ใช้ ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ที่ใช้กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk ที่ เป็นเนื้อหา Procedure Text จํานวน 10 แผน 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการ สื่อสารก่อนและหลังเรียน 3) แบบสังเกตการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk 4) แบบ สัมภาษณ์การจัดกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk 5) แบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อ กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk ระยะเวลาการทดลองจํานวน 24 ชั่วโมง ภาคเรียนที่ 2 ปี การศึกษา 2564 โดยมีผลการวิจัยดังนี้ 1. กิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูด ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารมีประสิทธิภาพ 79.75/83.75 มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 75/75 ตามที่กําหนดไว้ 2. นักเรียนมีความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารหลังเรียนด้วยกิจกรรมการเรียนการสอน ด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 3. ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่มีต่อกิจกรรมการเรียนการสอนด้วยกลยุทธ์ Modeled Talk เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารอยู่ในระดับความพึงพอใจมาก แนนเฉลี่ย 4.13 จาก 5 คะแนน)en_US
Appears in Collections:270 Research

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.