Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19076
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สิริภัทร์ โชติช่วง | - |
dc.contributor.author | วันทนีย์ บัวลอย | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-17T03:53:13Z | - |
dc.date.available | 2023-11-17T03:53:13Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19076 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (บธ.ม. (การตลาด))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2562 | en_US |
dc.description.abstract | The distribution of modern construction materials retailing businesses in major cities has increased, it causes the level of competition within the business to increase as well. The effect of businesses distribution caused the buying products behavior of customers has changed. This research aims to study the effect of factors on the satisfaction and loyalty of customers. Including the studying of the marketing capabilities of entrepreneurs that affect business performance. A questionnaire was used as a research instrument. The sample group is 400 customers of traditional construction materials retail in Songkhla Province and 90 retailers of traditional construction materials retail in Songkhla Province. Hypothesis testing by multiple regression analysis. The results of this research indicated that service quality, price fairness perception, service convenience, and relationship quality factors influencing customer satisfaction and loyalty, including the satisfaction factors also influencing customer loyalty as well. Entrepreneurial factors showed that the marketing capability in product development influencing business profits and total number of customers. Marketing capabilities in distribution channel management influencing business turnover of returning customers to purchase a product or service. Marketing capabilities in marketing promotion influencing turnover of circulation and number of new customers. Marketing capabilities in price not influencing on turnover. Which the research results received from customers and entrepreneurs, leading to 4 ways of marketing process adaptation guidelines. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/ | * |
dc.subject | วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง การตลาด สงขลา | en_US |
dc.subject | ร้านค้าปลีก สงขลา | en_US |
dc.title | แนวทางการปรับตัวทางการตลาดของร้านค้าปลีกวัสดุก่อสร้างแบบดั้งเดิมในจังหวัดสงขลา | en_US |
dc.title.alternative | Marketing Adaptation Pattern for Traditional Construction Material Retailer in Songkhla Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Management Sciences (Business Administration) | - |
dc.contributor.department | คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ | - |
dc.description.abstract-th | การกระจายตัวของธุรกิจร้านค้าปลีกวัสดุก่อสร้างสมัยใหม่ไปยังหัวเมืองใหญ่ๆ ที่เพิ่มมากขึ้น ทําให้ระดับการแข่งขันภายในธุรกิจสูงขึ้น อีกทั้งพฤติกรรมการซื้อสินค้าของลูกค้ามีการเปลี่ยนแปลง งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจ และความภักดีของลูกค้า รวมทั้งศึกษา เครื่องมือ ศักยภาพความสามารถทางการตลาดของผู้ประกอบการที่มีผลต่อผลประกอบการของธุรกิจ การวิจัยมีการใช้แบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าร้านค้าปลีกวัสดุก่อสร้างแบบดั้งเดิมในจังหวัด สงขลา 400 ตัวอย่าง และผู้ประกอบการร้านค้าปลีกวัสดุก่อสร้างแบบดั้งเดิมในจังหวัดสงขลา 90 ร้านค้า ทดสอบสมมติฐานโดยการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ ด้านการรับรู้ความเป็นธรรมทาง ด้านราคา ด้านความสะดวกในการบริการ และด้านคุณภาพความสัมพันธ์ มีผลต่อความพึงพอใจและ ความภักดีของลูกค้า รวมถึงปัจจัยด้านความพึงพอใจ มีผลต่อความภักดีของลูกค้าเช่นกัน ด้าน ผู้ประกอบการ พบว่า ความสามารถทางการตลาดด้านการพัฒนาสินค้า มีผลต่อผลประกอบการด้าน กําไร และจํานวนลูกค้าโดยรวม ความสามารถทางการตลาดด้านการบริหารช่องทางการจัดจําหน่ายมีผลต่อผลประกอบการด้านลูกค้าเก่ากลับมาซื้อสินค้าหรือใช้บริการ ความสามารถทางการตลาดด้าน การส่งเสริมการตลาด มีผลต่อผลประกอบการด้านยอดขาย และจํานวนลูกค้าใหม่ ความสามารถทาง การตลาดด้านราคา ไม่มีผลต่อผลประกอบการ ซึ่งผลการวิจัยจากลูกค้าและผู้ประกอบการสามารถนํา ไปสู่แนวทางการปรับตัวทางการตลาดได้ 4 ด้าน | en_US |
Appears in Collections: | 460 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
437630.pdf | 2.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License