Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุใจ ส่วนไพโรจน-
dc.contributor.authorอุษณี กีรติวิโรจน์กุล-
dc.date.accessioned2023-10-16T06:32:31Z-
dc.date.available2023-10-16T06:32:31Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18229-
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (จิตวิทยา), 2566en_US
dc.description.abstractThis is a quasi-experimental research. The research aims to compare the positive thinking of junior high school students before using the positive psychology activity and after using the activity for 6 weeks and 12 weeks respectively. The sample group are 42 Mattayom 2 students studying at Ban Sala Mai School. The research instrument is a series of positive psychology activities to promote positive thinking and the positive thinking test with a reliability of 0.94. The activity was conducted for 12 weeks, 1 hour per week, for a total duration of 12 hours. The statistics used in the data analysis were mean, standard deviation, and t-test. The results of the research revealed that junior high school students who participated in the positive psychology activity package had positive thoughts in the experimental and posttest periods than before the experiment with a statistical significance of .01 and found that students who attended Participating in the use of the activity packs gained the most confidence-positive thoughts. and the least commitmenten_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectpositive psychology activity seten_US
dc.subjectjunior high school studentsen_US
dc.subjectชุดกิจกรรมจิตวิทยาเชิงบวกen_US
dc.subjectความคิดเชิงบวกen_US
dc.subjectนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นen_US
dc.titleThe Effects of Using a Positive Psychology Activity Continue on Enhancing Positive Thinking for Junior High Schoolen_US
dc.title.alternativeผลการใช้ชุดกิจกรรมจิตวิทยาเชิงบวกต่อการเสริมสร้างความคิดเชิงบวกแก่นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Education (Physical Education)-
dc.contributor.departmentคณะศึกษาศาสตร์ ภาควิชาพลศึกษา-
dc.description.abstract-thการวิจัยคร้ังน้ีเป็นการวิจยัก่ึงทดลอง (Experimental Research) วัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อ 1) ศึกษาชุดกิจกรรมจิตวิทยาเชิงบวกต่อการเสริมสร้างความคิดเชิงบวกของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น 2) เปรียบเทียบความคิดเชิงบวกของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นก่อน-ระหว่าง - หลังการใช้ชุดกิจกรรมจิตวิทยาเชิงบวก กลุ่มตัวอย่าง คือนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านศาลาใหม่ อำเภอตากใบ จังหวัดนราธิวาส ที่มีคะแนนความคิดเชิงบวกอยู่ในระดับปานกลาง และมีความสมัครใจในการเข้าร่วมกิจกรรม จ านวน 42 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ ชุดกิจกรรมจิตวิทยาเชิงบวกต่อการเสริมสร้างความคิดเชิงบวกและแบบวัดความคิดเชิงบวกที่มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.94 โดยได้ดำเนินกิจกรรมเป็นเวลา 12 สัปดาห์ สัปดาห์ละ1 ชั่วโมง รวมระยะเวลาทั้งหมด 12 ชั่วโมง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ขอ้มูลได้แก่ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นที่เข้าร่วมการใช้ชุดกิจกรรมจิตวิทยา เชิงบวกมีความคิดเชิงบวกในระยะทดลองและหลังทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และพบว่านักเรียนที่เข้าร่วมการใช้ชุดกิจกรรมเกิดความคิดเชิงบวกด้านความมั่นใจมากที่สุด และด้านความมุ่งมั่นน้อยที่สุดen_US
Appears in Collections:281 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6120121007.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons