Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18052
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กุลวดี ลิ่มอุสันโน | - |
dc.contributor.author | ฐิตาภา จันทบัตร | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-21T03:32:17Z | - |
dc.date.available | 2023-04-21T03:32:17Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18052 | - |
dc.description | บัญชีมหาบัณฑิต (การบัญชี), 2564 | en_US |
dc.description.abstract | Research objectives are(1) to study the quality level of accounting information system, and (2) to study the balanced scorecard level of private hospitals in Thailand and (3) to test the influence of accounting information system quality on the performance measured by balanced scorecard of private hospitals in Thailand. The population is all private hospital in Thailand. The sample was 255 hospitals. A questionnaire is used to collect data. The analysis of the data used in the study is the descriptive statistical analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. From the study, it was found that (1) the quality of accounting information system on the balanced scorecard. Case studyof private hospitals in Thailand Overall, the average was at a high level. When considering each aspect, it will be found that decision-making was at the highest level (2) the opinion of private hospitals in Thailand on the balanced scorecard. There is a high average. When considering each aspect, it will be found that The customer perspective is the most level. Most private hospitals place importance on balanced scorecard. Customer view This is because the hospital is focused on providing quick access to services and treatment. In order to make customers who use the service to be satisfied When customers are satisfied, they will reuse the services and cause increased operating results. Will consider all 5 aspects and find that the decision-making, Information system integrity, the frequency of reporting, the flexibility to use and improve in addition. Has a positive influence on balanced scorecard. Executive experience, Operating times and total income have a positive influence on the balanced scorecard of the private hospital business. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/ | * |
dc.subject | คุณภาพระบบสารสนเทศทางบัญชี | en_US |
dc.subject | ผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพ | en_US |
dc.subject | โรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทย | en_US |
dc.subject | การบัญชี การประมวลผลข้อมูล | en_US |
dc.subject | ระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการ | en_US |
dc.subject | ระบบการจัดเก็บและค้นข้อสนเทศ การบัญชี | en_US |
dc.title | อิทธิพลของคุณภาพระบบสารสนเทศทางการบัญชีต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพ: กรณีศึกษาโรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทย | en_US |
dc.title.alternative | The Influence of Quality Accounting Information System on Performance Measured by Balanced Scorecard: A Case Study of Private Hospital in Thailand | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาการบัญชี | - |
dc.contributor.department | Faculty of Management Sciences (Accountancy) | - |
dc.description.abstract-th | วัตถุประสงค์ของงานวิจัย (1) เพื่อศึกษาระดับคุณภาพระบบสารสนเทศทางการบัญชี (2) เพื่อศึกษาระดับผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพของโรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทยและ (3) ทดสอบอิทธิพลของคุณภาพระบบสารสนเทศทางการบัญชีต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพของ โรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทย ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ โรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา จำนวน 255 โรงพยาบาล จากแบบสอบถามที่ใช้เก็บข้อมูลการ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์แบบสหสัมพันธ์ และการวิเคราะห์ ความถดถอยเชิงพหุ จากการศึกษาพบว่า (1) คุณภาพระบบสารสนเทศทางบัญชีต่อผลการดำเนินงาน เชิงดุลยภาพ กรณีศึกษาโรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทย โดยรวมค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก เมื่อ พิจารณาเป็นรายด้านจะพบว่า ด้านการตัดสินใจมีระดับมากที่สุด (2) ระดับความคิดเห็นของ โรงพยาบาลเอกชนในประเทศไทยต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพ มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก เมื่อ พิจารณาเป็นรายด้านจะพบว่า มุมมองด้านลูกค้ามีระดับมากที่สุด โรงพยาบาลเอกชนโดยส่วนใหญ่ให้ ความสำคัญต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพ มุมมองด้านลูกค้า เนื่องจากโรงพยาบาลให้ความสำคัญ กับการบริการและการรักษาที่เข้าถึงอย่างรวดเร็ว เพื่อทำให้ลูกค้าที่ใช้บริการเกิดความพึงพอใจ เมื่อ ลูกค้าเกิดความพึงพอใจก็จะมาใช้บริการซ้ำและเป็นสาเหตุทำให้ผลการดำเนินงานเพิ่มขึ้น (3) อิทธิพล ของคุณภาพระบบสารสนเทศทางการบัญชีต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพของโรงพยาบาลเอกชน ในประเทศ จะพิจารณาทั้ง 5 ด้าน พบว่า ด้านการตัดสินใจ ด้านความสมบูรณ์ของระบบสารสนเทศ ด้านความถี่ในการรายงาน ด้านความยืดหยุ่นในการใช้งานและปรับปรุง มีอิทธิพลเชิงบวกต่อผลการ ดำเนินงานเชิงดุลยภาพ นอกจากนี้ ประสบการณ์ผู้บริหาร ระยะเวลาดำเนินงาน และรายได้รวม มีอิทธิพลเชิงบวกต่อผลการดำเนินงานเชิงดุลยภาพของธุรกิจโรงพยาบาลเอกชน | en_US |
Appears in Collections: | 464 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6210521710.pdf | 922.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License