Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17623
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวัชรวลี ตั้งคุปตานนท์-
dc.contributor.authorพิภัตน์ เผ่าจินดา-
dc.date.accessioned2022-11-09T09:07:32Z-
dc.date.available2022-11-09T09:07:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17623-
dc.descriptionวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (การจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศ), 2564en_US
dc.description.abstractChildren diagnosed with autism spectrum have difficulty developing communication and interaction skills. This research presents a conceptual framework for applying gamification to train social skills in face recognition in autistic children where parents are engaged and developing a web-based learning system based on the above concept by applying the Gamification model canvas. The findings of this research are: 1) Web-based learning systems should focus on presentation media, interaction, database management and learning support. 2) Gamification consists of three sub-elements: Mechanics, Dynamics and Aesthetics. In addition, the developed system can be used as a tool for continuous and consistent skill development, widely used freely, and reduced development time of teaching materials.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectออทิสติกen_US
dc.subjectเกมมิฟิเคชันen_US
dc.subjectรับรู้อารมณ์บนใบหน้าen_US
dc.subjectเด็กออทิสติก การสอนด้วยสื่อen_US
dc.subjectโปรแกรมการสื่อสารen_US
dc.titleการสร้างเครื่องมือสำหรับเด็กออทิสติกเพื่อเพิ่มทักษะทางสังคมในด้านการรับรู้อารมณ์บนใบหน้าผ่านเว็บเบราว์เซอร์ด้วยการใช้เทคนิค Gamificationen_US
dc.title.alternativeCreating tools for autistic children to enhance social skills in face recognition via web browser by using gamification techniqueen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Engineering Management of Information Technology-
dc.contributor.departmentคณะวิศวกรรมศาสตร์ สาขาวิชาการจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศ-
dc.description.abstract-thเด็กที่ได้รับการวินิจฉัยด้วยโรคออทิซึมสเปคตรัมมีความยากลำบากในการพัฒนาทักษะด้านการสื่อสารและปฏิสัมพันธ์ งานวิจัยนี้ได้นำเสนอกรอบแนวคิดการประยุกต์ใช้เกมมิฟิเคชัน เพื่อการฝึกทักษะทางสังคมในด้านการรับรู้อารมณ์บนใบหน้าในเด็กออทิสติกที่ผู้ปกครองมีส่วนร่วมและพัฒนาระบบการเรียนการสอนผ่านเว็บบนพื้นฐานแนวคิดดังกล่าวโดยการประยุกต์ใช้ผืนผ้าใบแบบร่างเกมในการออกแบบ ข้อค้นพบที่ได้จากการวิจัยในครั้งนี้คือ 1) ระบบการเรียนการสอนผ่านเว็บควรให้ความสำคัญกับสื่อสำหรับนำเสนอ การปฏิสัมพันธ์ การจัดการฐานข้อมูล และส่วนสนับสนุนการเรียนการสอน 2) การเรียนรู้แบบเกมมิฟิเคชัน มีองค์ประกอบย่อย 3 ด้าน ได้แก่ กฎเกณฑ์ การออกแบบให้สอดคล้องกับพฤติกรรมของมนุษย์ และสุนทรียภาพในการใช้งาน ระบบที่พัฒนาขึ้นสามารถใช้เป็นเครื่องมือในการพัฒนาทักษะอย่างต่อเนื่องและสม่ำเสมอ ใช้ได้อย่างเสรีในวงกว้าง และลดเวลาในการพัฒนาสื่อการสอนen_US
Appears in Collections:229 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5910121023.pdf3.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons