Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17273
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อะห์มัด ยี่สุ่นทรง | - |
dc.contributor.author | นูรียะห์ ดาโอะ | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-31T08:27:27Z | - |
dc.date.available | 2021-08-31T08:27:27Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17273 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การบริหารและการจัดการการศึกษาอิสลาม))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์,2562 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้ เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับ การดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี 2) เปรียบเทียบ ความคิดเห็นของบุคลากรที่มีต่อการดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี จำแนกตาม เพศ ตำแหน่ง ประสบการณ์ และขนาดของโรงเรียน 3) ประมวลแนวทาง การพัฒนาการดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี เก็บ ข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากประชากรที่เป็นผู้แทนจากโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัด ปัตตานี ปีการศึกษา 2561 จำนวนทั้งสิ้น 40 โรง จำแนกเป็นผู้บริหารสถานศึกษา จำนวน 120 คน และหัวหน้าฝ่ายกิจการนักเรียน จำนวน 40 คน และการสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 5 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าความถี่ และค่าร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า 1) ระดับการดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกขนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัด ปัตตานี ในภาพรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก 2) การเปรียบเทียบการดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี จำแนกตามเพศ ตำแหน่ง ประสบการณ์ และขนาดของโรงเรียน โดยภาพรวม พบว่า แตกต่างกัน 3) ข้อเสนอแนะและแนวทางการดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนา อิสลาม จังหวัดปัตตานี 1) ด้านกิจกรรมนักเรียน โรงเรียนควรมีการจัดกิจกรรมประเพณีสำคัญใน ท้องถิ่น และกิจกรรมอยู่ค่ายพักแรมมากขึ้น 2) ด้านการบริการสวัสดิการนักเรียน โรงเรียนควรมีการ จัดประกันตะกาฟุลชีวิตหมู่แก่นักเรียน 3) ด้านการส่งเสริมคุณธรรม จริยธรรมและการพัฒนา บุคลิกภาพ โรงเรียนควรมีการจัดกิจกรรมกายบริหารหน้าเสาธง 4) ด้านการแนะแนว โรงเรียนควรมี การจัดกิจกรรมแนะแนวรายสัปดาห์ และมีการจัดหางานพิเศษให้นักเรียนทำเพื่อหารายได้ | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี | en_US |
dc.subject | อิสลามศึกษา | en_US |
dc.subject | ศาสนาอิสลาม | en_US |
dc.title | การดำเนินงานกิจการนักเรียนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี | en_US |
dc.title.alternative | Student Affair Operation in Islamic Private Schools, Pattani Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Islamic Sciences | - |
dc.contributor.department | คณะวิทยาการอิสลาม | - |
dc.description.abstract-th | This research is a survey research which aims to 1) study the level of student affairs operations in Islamic private schools, Pattani Province 2) compare the opinions of personnel towards student affairs operations in Islamic private schools, Pattani Province, based on gender, position, experience and school size 3) to compile guidelines for the development of student affairs operations in Islamic private schools, Pattani Province. The data was collected by questionnaires from the populations who were representatives of 40 Islamic private schools, Pattani Province, academic year 2018. The populations were classified into 120 school administrators and 40 heads of student affairs. Interview was conducted on 5 experts. Data was analyzed by using frequency and percentage values. The research finding as below; 1) The level of student affairs operations in Islamic private schools, Pattani Province was high in both overall level and each dimensional level. 2) Comparison of student affairs operations in Islamic private schools, Pattani Province, based on gender, position, experience and size were found to be different. 3) Suggestions and guidelines for student affairs in Islamic private schools, Pattani Province were as follows; 1) On student activities, the schools should organize more local tradition activities and camping activities 2) On student welfare services, the schools should provide Takaful life insurance for students. 3) On moral and ethical promotion and personality development, the schools should conduct physical activities at time of assembly for flag raising in the morning. 4) On guidance, the schools should have weekly guidance activities and provide a special job for students to earn money. | en_US |
Appears in Collections: | 761 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TC1626.pdf | 1.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.