Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17223
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พัฒนิจ โกญจนาท | - |
dc.contributor.author | วราภรณ์ เลาหะสัมพันธพร | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-04T04:53:17Z | - |
dc.date.available | 2021-08-04T04:53:17Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17223 | - |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต(บริหารธุรกิจ), 2563 | en_US |
dc.description.abstract | The aims of this study are to examine the marketing mix in 4 dimensions including customer wants and needs, cost to the price, convenience and communication; and to test the influence of decision behavior towards foodpanda application in Hatyai District, Songkhla Province. The primary data were collect from the questionnaires, totaling 400 participants. The result obtained from multiple regression analysis indicated that marketing mix in 4 dimensions had a statistically significant influence of decision behavior towards foodpanda application in Hatyai District, Songkhla Province. This study can be improved as strategic planning, business operations and will leader in the food delivery business. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/ | * |
dc.subject | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด | en_US |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en_US |
dc.subject | ฟู้ดเดลิเวอร์รี่ | en_US |
dc.subject | แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้า | en_US |
dc.title | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกใช้ แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้าเพื่อบริการรับส่งอาหาร ในเขตอำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา | en_US |
dc.title.alternative | The Influence of Marketing Mix on Decision Behavior towards Foodpanda Application in Hatyai District, Songkhla Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Management Sciences (Business Administration) | - |
dc.contributor.department | คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ | - |
dc.description.abstract-th | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 4 ปัจจัยได้แก่ ด้านความต้องการของผู้บริโภค ด้านต้นทุนของผู้บริโภค ด้านความสะดวกในการซื้อ และด้านการสื่อสารที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกใช้แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้าเพื่อบริการรับส่งอาหาร ในเขตอำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา โดยทำการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างโดยใช้แบบสอบถาม จำนวน 400 ชุด ผลการศึกษาจากการวิเคราะห์เชิงพหุคูณพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดทั้ง 4 ปัจจัย มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกใช้แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้าเพื่อบริการรับส่งอาหาร ในเขตอำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา จากการศึกษาครั้งนี้สามารถนำไปใช้เป็นแนวทางในการวางกลยุทธ์และการดำเนินงานของธุรกิจ สู่การเป็นผู้นำธุรกิจฟู้ดเดลิเวอร์รี่ | en_US |
Appears in Collections: | 460 Minor Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6110521024.pdf | 2.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
บทความวิจัย_ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมของผู้ใช้บริการฟู้ดเดลิเวอรี่.doc | 156 kB | Microsoft Word | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License