Browsing by Author คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์

Showing results 1 to 20 of 189  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2014A comparative study of practices in teaching and learning ora english communication skills from perspectives of university teachers and learners in efl/eil contextsKemtong Sinwongsuwat; Bruner, David Allen; Shimray, Yaruingam Phhungshok; Radic-Bojanic, Biljana; Topalov, Jagoda; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์; คณะศิลปศาสตร์และวิทยาการจัดการ
2000A study of EFL reading ability of M.5 Phromkiripittayakom school students with reading strategy trainingNanta Chiramanee; Bunriddh Ravangvong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016A study of thai grade 12 students' structural knowledge of english noun phrasesPremin Karavi; Kornsak Tantiwich; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2022Addressing Learners’ Attitudes toward English Language Variation through a Global Englishes Awareness Raising ProgramAdisa Teo; Naratip Jindapitak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2001An Investigation of English vocabulary learning strategies used by first year students at Prince of Songkla University, Hatyai CampusNanta Chiramanee; Wisoot Krajangsirisin; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010An Attitudinal Study of Varieties of English: Voices from Thai University English LearnersAdisa Teo; Naratip Jindapitak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The Beliefs of Students, Parents, Thai Teachers and Administrators toward International Native and Non-native English Teachers: A Study of Three Sehools in Southern ThailandKristof Savski; Comprendio, Luke Jobert Earl Vencer; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017CEFR in Thailand : A Case Study of English Teachers' Perception of Education Policy Change in Two Southern RegionsAdisa Teo; Jens Martin Franz; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Communication strategies : a study of students with higt and low English proficiency in the M.3 English program at Attarkiah Islamiah SchoolMonta Chatupote; Thipakorn Binhayeearong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Communication Strategies of English Learners with Different Language Proficiency and Hemispheric DominanceAdisa Teo; Wilaiwan Ka-J; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011A comparative study of discourse connectors in argumentative compositions roduced by Thai EFL learners and english-native speakersKemtong Sinwongsuwat; Pansa Prommas; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013A comparative study of language use in oral presentations of Thai EFL learners and English-native studentsKemtong Sinwongsuwat; Cherdsak Yeereem; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014A comparative study of multiple-choice and error recognition tests : Its effects on grammar knowledge development and test anxiety on test performanceThanyapa Chiramanee; Nur-ihsaan Nihae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Comparison of performance of listening test between paper-based and web-based methodsThanyapa Palanukulwong; Sujane Panjan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The Construct Validity of the PSU-TEP Structure and Reading TestThanyapa Palanukulwong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Conversation proficiency assessment : a comparative study of two-party peer interaction and interview interaction implemented with Thai EFL learnersKemtong Sinwongsuwat; Ratchawan Ussama; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2023Corpus-Assisted Approach: The Effectiveness in Learning English Preposition Collocations of Undergraduate EFL Students and Their Learning PerceptionsSomruedee Khongput; Pimnada Khemkullanat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Corrective feedback and learner uptake in ESL speaking classes taught by native english and non-native english teachersPanida Sukseemuang; Sen Zhang; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Cultural content in EFL textbooks and student' preference : ‡ba case study of Non-English Major Students in ChinaChonlada Laohawiriyanon; Songmei Liu; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Cultural contents in fundamental english coursebooks :‡ba study of new headway and teachers' perceptions and expectationsAdisa Teo; Wanvisa Angsutara; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์