Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุนันทา เหมทานนท์-
dc.contributor.authorกนกรส ชูช่วยสุวรรณ-
dc.date.accessioned2024-07-09T06:23:27Z-
dc.date.available2024-07-09T06:23:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19538-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (การตลาด), 2562en_US
dc.description.abstractThis research aims to study 1) Facebook brand community characteristics, customer engagement, and brand loyalty among customer in the Facebook brand community, and 2) relationship between Facebook brand community characteristics, customer engagement, and brand loyalty. The researcher used a questionnaire as a tool to collect data from 385 Facebook users who were members of the Thai cosmetic Facebook brand community. The data were analyzed by frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, and Pearson's correlation coefficient. The results found that Facebook brand community characteristics were important in joining as members of the community at a high level. Customer engagement and brand loyalty among customer who are members of the Thai cosmetic Facebook brand community were at a highest level. Facebook brand community characteristics positively related to customer engagement and brand loyalty at a highest level. Moreover, Customer engagement positively related to brand loyalty at a highest level. From the research findings, the owners of Thai cosmetic Facebook brand community should organize marketing activities through the brand community in order to create a good relationship between members and build closer relationships between brand owners and community members. They should give out prizes or give discounts to buy products with members who answer questions about the brand correctly.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectการเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์en_US
dc.subjectความภักดีต่อชื่่อตราผลิตภัณฑ์en_US
dc.titleคุณลักษณะของชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊คที่มีความสัมพันธ์กับความผูกพันของลูกค้าและความภักดีต่อตราสินค้า : กรณีศึกษา ตราสินค้าเครื่องสำอางไทยen_US
dc.title.alternativeFacebook Brand Community Characteristics Related to Customer Engagement and Brand Loyalty : A Case Study of Thailand Cosmetics Branden_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Management)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ (สาขาวิชาการจัดการ)-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) คุณลักษณะของชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊ค ความผูกพันของลูกค้า และความภักดีต่อตราสินค้า และ 2) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของ ชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊ค ความผูกพันของลูกค้า และความภักดีต่อตราสินค้า ผู้วิจัยใช้ แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ใช้งานเฟซบุ๊คที่ร่วมเป็นสมาชิกกับ ชุมชนตราสินค้าเครื่องสําอางไทยทางเฟซบุ๊ค จํานวน 385 คน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าความถี่ ค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า คุณลักษณะของชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊คมีความสําคัญในการ เข้าร่วมเป็นสมาชิกของชุมชนอยู่ในระดับมาก ผู้ใช้งานเฟซบุ๊คที่ร่วมเป็นสมาชิกกับชุมชนตราสินค้า เครื่องสําอางไทยทางเฟซบุ๊คมีความผูกพันต่อชุมชนตราสินค้าและความภักดีต่อตราสินค้าอยู่ในระดับมาก โดยคุณลักษณะของชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊ค มีความสัมพันธ์ทางบวกในระดับสูงมาก กับความผูกพันของลูกค้าและความภักดีต่อตราสินค้าอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ และความผูกพันของลูกค้าในชุมชนตราสินค้าทางเฟซบุ๊ค มีความสัมพันธ์ทางบวกในระดับสูงมากกับความภักดีต่อตรา สินค้า อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ จากข้อค้นพบของงานวิจัย เจ้าของชุมชนตราสินค้าเครื่องสําอางไทยทางเฟซบุ๊คควร จัดกิจกรรมทางการตลาดผ่านชุมชนตราสินค้าen_US
Appears in Collections:450 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435274.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons