Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19165
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของประชาชนในการซื้อทรัพย์สินรอการขายของบริษัทบริหารสินทรัพย์ กรุงเทพพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สำนักงานภูเก็ต
Other Titles: Factors Affecting the Purchasing Decision of People in Purchasing Foreclosed Properties of Bangkok Commercial Asset Management Public Co.Ltd., Phuket Office
Authors: กุลวดี ลิ่มอุสันโน
จิรภัทร บุญญรัตน์
Faculty of Management Sciences (Business Administration)
คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ
Keywords: ทรัพย์สินรอการขาย;การตัดสินใจเลือกซื้อ;บริษัทบริหารสินทรัพย์
Issue Date: 2023
Publisher: มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์
Abstract: This study aims to investigate the behaviors and factors influencing the decision to purchase pending properties of Bangkok Commercial Asset Management Public Company Limited in their Phuket office. The sample group for this study consists of individuals aged 25 and above, totaling 385 samples. The sample selection process involves two steps: the first step is quota sampling, and the second step is convenience sampling. A questionnaire is used as a research tool. Statistical analyses used in data analysis include percentages, means, frequency distributions, and standard deviations. Additionally, inferential analyses are conducted using T-tests, F-tests for one-way ANOVA, and multiple regression analysis at a 95% confidence level or 5% margin of error. The study findings reveal that: 1) Personal factors such as age, marital status, occupation, and differing income levels significantly influence the decision to purchase pending properties. 2) Consumer behavior factors, including the type of pending properties, purchasing channels, decision-making timeframes, purchasing objectives, stakeholders in the decision-making process, and decision-making processes, all have an impact on the decision to purchase pending properties. 3) Marketing mix factors, such as physical attributes and presentation, marketing promotion, process, and pricing, all have an impact on the decision to purchase pending properties. This study is beneficial in understanding the customer groups interested in purchasing pending properties.
Abstract(Thai): การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมและปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของบริษัทบริหารสินทรัพย์ กรุงเทพพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สำนักงานภูเก็ต กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้ที่สนใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ที่มีอายุตั้งแต่ 25 ปีขึ้นไปจำนวน 385 ตัวอย่าง ใช้วิธีเลือกกลุ่มตัวอย่าง 2 ขั้นตอน โดยขั้นที่ 1 เลือกแบบโควต้า(Quota Sampling) และขั้นที่ 2 การเลือกตัวอย่างแบบสะดวก ( Convenience Sampling ) โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณาด้วยอัตราร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) การแจกแจงความถี่ (Frequency) และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และการวิเคราะห์เชิงอนุมาณด้วยการทดสอบค่า T (T-test) การทดสอบค่า F (F-test) โดยเป็นการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) และการวิเคราะห์ การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ณ ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 หรือระดับ ความคลาดเคลื่อนร้อยละ 5 ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายด้านอายุ สถานภาพสมรส อาชีพและรายได้ที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจทรัพย์สินรอการขายที่แตกต่างกัน 2) ปัจจัยพฤติกรรมผู้บริโภค ผู้สนใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ประเภทของทรัพย์สินรอการขาย ช่องทางการเลือกซื้อทรัพย์สินรอการขาย ระยะเวลาตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย วัตถุประสงค์ที่ซื้อทรัพย์สินรอการขาย ผู้มีส่วนร่วมในการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ขั้นตอนการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ที่แตกต่างกัน มีผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายที่แตกต่างกัน 3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด พบว่าด้านกายภาพและการนำเสนอ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการ และด้านราคา ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ทั้งนี้งานวิจัยครั้งนี้เป็นประโยชน์ทำให้ทราบถึงกลุ่มลูกค้าที่สนใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย
Description: บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2023
URI: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19165
Appears in Collections:460 Minor Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6410521010.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
6410521010.pdf378.42 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons