Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพัชราภรณ์ บุญเลื่อง-
dc.contributor.authorทักษญา เปรมชุติวัต-
dc.date.accessioned2022-09-15T03:32:16Z-
dc.date.available2022-09-15T03:32:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17523-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2561en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is (1) to study repeat visitation behaviour and satisfaction of Thai tourists; (2) to compare the mean score differences of the tourist behaviour based on revisit intention factors; and (3) to investigate the most influential satisfaction factor affecting revisit intention. Overall, 402 valid responses of self-administered questionnaires were received for the survey study. The data collected was analyzed using frequency, percentage, mean score, standard deviation, t-test, one-way ANOVA and multiple regression analysis. The research found that the majority of the tourists came from Southern Thailand, visited Songkhla province more than 5 times before, and traveled as a one-day trip. Out of all the variables, the results showed that tourists reported the most satisfaction factor was the environment in the aspect of the beauty of the attractions, and the least satisfaction aspect was a variety of activities. The second satisfaction factor was facilities. The tourists were most satisfied with the adequacy of food and beverage stores, and least satisfied with the free Internet at the attractions. The overall of the most influential factor affecting Thai tourists' intention to revisit and recommend Songkhla province was security.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectพฤติกรรมนักท่องเที่ยวen_US
dc.subjectความพึงพอใจen_US
dc.subjectการตั้งใจกลับมาเที่ยวซ้ำen_US
dc.titleปัจจัยด้านพฤติกรรมและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการกลับมาเที่ยวซ้ำยังแหล่งท่องเที่ยวในจังหวัดสงขลาen_US
dc.title.alternativeThai Tourist Behaviour and Satisfaction Factors Affecting Revisit Intention to Attractions in Songkhla Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาลักษณะด้านพฤติกรรมและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่กลับมาเที่ยวซ้ำในแหล่งท่องเที่ยวจังหวัดสงขลา (2) ศึกษาความแตกต่างของลักษณะพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่กลับมาเที่ยวซ้ำในจังหวัดสงขลา และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการกลับมาเที่ยวซ้ำยังแหล่งท่องเที่ยวในจังหวัดสงขลามากที่สุด โดยมีกลุ่มตัวอย่าง คือ กลุ่มนักท่องเที่ยวชาวไทยที่เดินทางเข้ามาท่องเที่ยวในจังหวัดสงขลา จำนวน 402 คน ทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติ One-way ANOVA สถิติ t-test และ สถิติ Multiple Regression analysis ผลการวิจัย พบว่า นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่ มีภูมิลำเนาอยู่ทางภาคใต้ ซึ่งเคยเดินทางมาท่องเที่ยวในจังหวัดสงขลาแล้ว 5 ครั้งขึ้นไป ส่วนใหญ่จะไปเช้า-เย็นกลับ และนักท่องเที่ยวมีระดับความพึงพอใจในการมาท่องเที่ยวจังหวัดสงขลามากที่สุด คือ ด้านสภาพแวดล้อมแหล่งท่องเที่ยว โดยเมื่อพิจารณารายด้านแล้วพบว่า นักท่องเที่ยวมีความพึงพอใจในเรื่องของความสวยงามมากที่สุด และมีความพึงพอใจในเรื่องของความหลากหลายของกิจกรรมน้อยที่สุด ส่วนระดับความพึงพอใจที่รองลงมาคือ ด้านสิ่งอำนวยความสะดวก โดยเมื่อพิจารณารายด้านแล้วพบว่า นักท่องเที่ยวมีความพึงพอใจมากที่สุดในเรื่องจำนวนร้านจำหน่ายอาหารและเครื่องดื่มที่มีอย่างเพียงพอ และมีความพึงพอใจน้อยที่สุดในเรื่องของการบริการอินเตอร์เน็ตฟรี และโดยในภาพรวมความพึงพอใจด้านความปลอดภัยมีอิทธิพลต่อการตั้งใจกลับมาเที่ยวซ้ำและการแนะนำต่อบุคคลอื่นมากที่สุดen_US
Appears in Collections:460 Minor Thesis



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons