Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17501
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุนันทา เหมทานนท์-
dc.contributor.authorนลินี โภชนุกูล-
dc.date.accessioned2022-09-14T06:32:53Z-
dc.date.available2022-09-14T06:32:53Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17501-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2561en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to enhancing and developing customer loyalty approach via membership card of Tesco lotus express, Ranot branch. The purpose of this research is to develop and improve loyalty programs to encourage customer to increase loyalty. Using a sample of 400 respondents drawn from all member of club card in Ranot district. The data was analyzed by descriptive statistic consist of frequency, percentage, mean, standard deviation and Pearson correlation analysis at the 0.05 level significance. The results indicate that the majority of respondents are female age between 25-34 years old and education is bachelor' s degree. The occupation is an employee in a private company. The household size is 3-4 members and they normally join only one loyalty card. Moreover, the research results found that the customer’s characteristic which the most influences the loyalty included attitude toward the loyalty program to store loyalty, behavioral loyalty and attitude loyalty, respectively. In terms of economic shopping orientation that the most influences factors were financial benefit, promotion, pricing policies and store switching cost, respectively and the in-store characteristic that influences factors were service, merchandising and convenience, respectively. The benefits of this research can be used as a guide to develop and improve the loyalty program of Tesco lotus express, Ranot branch. The results suggest that store focus on the financial benefit and service play important role in enhancing customer loyalty.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectความภักดีen_US
dc.subjectโปรแกรมความภักดีen_US
dc.subjectบัตรสมาชิกen_US
dc.subjectเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรสen_US
dc.subjectคลับการ์ดen_US
dc.titleแนวทางการกระตุ้นและพัฒนาความภักดีของลูกค้าผ่านบัตรสมาชิก กรณีศึกษา สมาชิกคลับการ์ดของเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส สาขาระโนดen_US
dc.title.alternativeEnhancing and Developing Customer Loyalty Approach via Membership Card: A Case Study of Loyalty Card of Tesco Lotus Express, Ranot Branchen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแนวทางการกระตุ้นและพัฒนาความภักดีของลูกค้าผ่านบัตรสมาชิก กรณีศึกษา สมาชิกคลับการ์ดของเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส สาขาระโนด เพื่อพัฒนาและปรับปรุงโปรแกรมความภักดีให้เหมาะสมในการกระตุ้นให้ลูกค้าเกิดการความภักดีเพิ่มขึ้น โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ได้แก่ ลูกค้าที่เป็นสมาชิกคลับการ์ดของเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส ในอำเภอระโนด จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวน และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ (Pearson Correlation) โดยกำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 25-34 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพลูกจ้างหรือพนักงานบริษัทเอกชน มีจำนวนสมาชิกในครัวเรือน 3-4 คน และมีจำนวนบัตรที่เป็นสมาชิก 1 ใบ ผลจากการศึกษาพบว่าลักษณะของลูกค้าที่มีผลต่อความภักดี คือ ทัศนคติที่มีต่อโปรแกรมการรักษาความภักดีโดยความภักดีต่อร้านค้ามีความสัมพันธ์มากที่สุด รองลงมาคือ ความภักดีด้านพฤติกรรม และความภักดีด้านทัศนคติ มีความสัมพันธ์น้อยที่สุด ในส่วนของความคุ้มค่าจากการจับจ่ายใช้สอย ด้านที่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีมากที่สุดคือ ผลประโยชน์ทางการเงิน รองลงมาคือ การส่งเสริมการตลาด นโยบายการกำหนดราคาสินค้า และต้นทุนในการเปลี่ยนไปใช้บริการร้านอื่นที่ไม่ใช่เทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส ตามลำดับ ส่วนลักษณะภายในตัวร้านค้าปลีกด้านที่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีมากที่สุดคือ การบริการ รองลงมาคือ ผลิตภัณฑ์ที่จำหน่วย และความสะดวกสบายมีความสัมพันธ์น้อยที่สุด ประโยชน์ของการวิจัยครั้งนี้สามารถนำมาพัฒนาและปรับปรุงโปรแกรมความภักดีของเทสโก้ โลตัส เอ็กซ์เพรส สาขาระโนด ผลการวิจัยชี้ให้เห็นว่าร้านค้าปลีกควรให้ความสำคัญในด้านผลประโยชน์ทางการเงินและการบริการเนื่องจากมีบทบาทสำคัญในการพัฒนาความภักดีของลูกค้าen_US
Appears in Collections:460 Minor Thesis



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons