Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17499
Title: | ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ธนาคารของลูกค้าบุคคลธรรมดา ประเภทบัญชีออมทรัพย์ ของธนาคารไอซีบีซี (ไทย) จำกัด (มหาชน) |
Other Titles: | Relationship between Service Quality and Banking Image of Individual Saving Account Customer of ICBC (THAI) Public Company Limited Hatyai Branch, Songkhla Province |
Authors: | พัฒนิจ โกญจนาท วิทวัฒน์ โรจนรักษ์ Faculty of Management Sciences (Business Administration) คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ |
Keywords: | คุณภาพการบริการ;ภาพลักษณ์ธนาคาร |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ |
Abstract: | The purpose of this research was to study the opinion level of Service Quality and Banking Image , including the relationship between Service Quality and Banking Image of individual saving account customer of ICBC (THAI) Public Company Limited, hatyai branch, songkhla Province. The research was quantitative research. The data are collected from 320 respondents. Using SPSS program with Descriptive Statistics to analyze percentage, standard deviation and Inferential Statistics to analyze multiple regression. The research results show that the respondents were mostly single female, age under 25, bachelor degree, employed with an income of 15,000 and mostly use ATM among other bank’s products . Findings reveal that opinion of Service Quality is at high level, with Empathy has highest score. And the opinion of Banking Image is at high level, with Position in the market share has highest score The research results were found Service Quality (Interaction Quality, Empathy and Reliability) have relationship to Banking Image |
Abstract(Thai): | การศึกษามีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาระดับความคิดเห็นของคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ของธนาคาร รวมถึงศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ธนาคารของลูกค้าบุคคลประเภทบัญชีออมทรัพย์ ของธนาคารไอซีบีซี (ไทย) จำกัด (มหาชน) สาขาหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา ซึ่งเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 320 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรม SPSS ใช้สถิติเชิงพรรณนาวิเคราะห์ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมานวิเคราะห์โดยวิธีการถดถอยพหุคูณ เพื่อทดสอบความสัมพันธ์ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง อายุต่ำกว่า 25 ปี สถานะสมรส การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ไม่เกิน 15,000 บาท และมีผลิตภัณฑ์บัตร ATM มากที่สุด ส่วนระดับความคิดเห็นของคุณภาพการบริการอยู่ในระดับมาก โดยด้านความเอาใจใส่มีระดับความคิดเห็นมากที่สุด และระดับความคิดเห็นของภาพลักษณ์ธนาคารอยู่ในระดับมาก โดยด้านตำแหน่งส่วนแบ่งทางการตลาดมีระดับความคิดเห็นมากที่สุด ผลการทดสอบความสัมพันธ์พบว่า การรับรู้คุณภาพการบริการ (ด้านผลตอบรับจากการบริการ ด้านความเอาใจใส่ และ ด้านความเชื่อถือได้) มีความสัมพันธ์ต่อภาพลักษณ์ธนาคาร |
Description: | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2561 |
URI: | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17499 |
Appears in Collections: | 460 Minor Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ธนาคารของธนาคารไอซีบีซี.pdf | 3.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ธนาคารของธนาคารไอซีบีซี-บทความวิจัย.docx | 80.54 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License