Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุมนา ลาภาโรจน์กิจ-
dc.contributor.authorณิชาภา ศรีคุณารักษ์-
dc.date.accessioned2022-09-14T02:59:59Z-
dc.date.available2022-09-14T02:59:59Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17495-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2565en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the effect of marketing communications on purchasing decision of seafood in Bangkok. This research was quantitative research, and the survey was conducted from 385 people. By analyzing multiple regression analysis. Analysis at 0.05 confident. The study In terms of communication found the first is sold by staff, the second is direct marketing, and the last is public relations direct marketing the effect of purchasing decision of seafood in Bangkok. Explain The variable of the variance of on purchasing decision of seafood in Bangkok. These predictor accounted for (𝑅 2 = 0.176) the predicted equation can be stated as follow Y = 2.291 + 0.141𝒙𝟏 (sold by staff) + 0.136𝒙𝟐 (direct marketing) + 0.122𝒙𝟑 (public relations) The study found the suitable for those who are interested or business owners selling seafood. To plan marketing communications to target customers interested in and consuming fresh seafood effectivelyen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectการสื่อสารการตลาดen_US
dc.subjectอาหารทะเลen_US
dc.subjectการตัดสินใจซื้อen_US
dc.titleการสื่อสารการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารทะเล ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครen_US
dc.title.alternativeMarketing Communication Affecting Bangkok Consumer's Decision on Seafooden_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารทะเลของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งเป็นวิจัยเชิงปริมาณ โดยประชากรที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ ได้แก่ ผู้ที่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน โดยเครื่องมือในการเก็บข้อมูลงานวิจัยนี้คือแบบสอบถาม และนำมาวิเคราะห์ด้วยการถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) โดยกำหนดนัยสำคัญทางสถิติงานวิจัยไว้ที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า โดยการศึกษาสื่อสารทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ พบว่า การขายโดยบุคคล เป็นอันดับหนึ่ง รองลงมาคือการตลาดทางตรง และการประชาสัมพันธ์เป็นอันดับสุดท้าย มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารทะเลสดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ สามารถอธิบายค่าความแปรปรวนของการตัดสินใจซื้ออาหารทะเลสดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ ได้ร้อยละ17.6 (R^2 = 0.176 ) สมการพยากรณ์ดังนี้ Y = 2.291 + 0.141X_1 (การขายโดยพนักงาน) + 0.136X_2 (การตลาดทางตรง) + 0.122X_3 (การประชาสัมพันธ์) โดยการศึกษาวิจัยครั้งนี้เหมาะสำหรับผู้สนใจ หรือ ผู้ที่ทำธุรกิจเกี่ยวกับการจำหน่ายอาหารทะเล เพื่อวางแผนการสื่อสารการตลาดไปยังลูกค้ากลุ่มเป้าหมายที่กำลังสนใจและบริโภคอาหารทะเลได้อย่างมีประสิทธิภาพen_US
Appears in Collections:460 Minor Thesis



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons