Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจุฑามณี ตระกูลมุทุตา-
dc.contributor.authorวันชัย ไชยทองคำ-
dc.date.accessioned2022-09-13T02:40:28Z-
dc.date.available2022-09-13T02:40:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17455-
dc.descriptionรัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (สาขาวิชารัฐประศาสนศาสตร์), 2565en_US
dc.description.abstractResearch on Learning Affecting Effective Employee Performance among Supplies Officers in Prince of Songkla University. This research objective were to study the learning level, the level of efficiency in the performance, compare the operational efficiency classified by personal factors and learning that affected the efficiency of the operations of supplies officers in Prince of Songkla University. This research was quantitative research by using the survey research with the sample group of supplies officers in Faculty of Medical Sciences at Prince of Songkla University, collected 176 samples and used stratified sampling by using questionnaires as a method. The statistics used in the data analysis in this research were frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, Pearson's correlation and multiple linear regression. Results showed an overview of the learning level of supplies officers in Prince of Songkla University is at the high level, in terms of the specific learning was the highest level. An overview of the level of efficiency in the performance of supplies officers in Prince of Songkla University was also at the high level, in terms of the amount of work performance by the personnel was the highest level. The comparative analysis of the difference in opinions of supplies officers in Prince of Songkla University classified by personal factors showed that age, monthly income, work experience, educational, position and affiliated organization, significantly different at the 0.01 level and the marital status, significantly different at the 0.05 level, gender did not different. And the analysis of learning affecting the efficiency of supplies officers in Prince of Songkla University found that specific learning factors affect the efficiency of work, significant at the 0.01 level with a relatively high correlation.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาสงขลานครินทร์en_US
dc.subjectการเรียนรู้en_US
dc.subjectประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานen_US
dc.subjectเจ้าหน้าที่พัสดุen_US
dc.titleการเรียนรู้ที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่พัสดุ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.title.alternativeLearning Affecting Effective Employee Performance among Supplies Officers in Prince of Songkla Universityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Public Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชารัฐประศาสนศาสตร์-
dc.description.abstract-thการวิจัยเรื่อง การเรียนรู้ที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่พัสดุ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการเรียนรู้ ระดับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน เปรียบเทียบประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และการเรียนรู้ที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยการวิจัยเชิงสำรวจ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างเป็นเจ้าหน้าที่พัสดุ มหาวิทยาลัย-สงขลานครินทร์ สังกัดกลุ่มคณะวิทยาศาสตร์ทางการแพทย์ จำนวน 176 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ ในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยสรุปว่า ภาพรวมของระดับการเรียนรู้ อยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีระดับสูงสุด คือ ด้านการเรียนรู้เฉพาะอย่าง ภาพรวมของระดับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน อยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีระดับสูงสุด คือ ด้านปริมาณงานในการปฏิบัติงานบุคลากร การวิเคราะห์เปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ย จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า ช่วงอายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ประสบการณ์การทำงาน ระดับการศึกษา ตำแหน่งงาน และหน่วยงานที่สังกัด แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 และสถานภาพการสมรส แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ส่วนเพศไม่มีความแตกต่างกัน และการวิเคราะห์การเรียนรู้ที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน พบว่า ปัจจัยด้านเรียนรู้เฉพาะอย่างส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์อยู่ในระดับค่อนข้างสูงen_US
Appears in Collections:465 Minor Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6310521537.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Research Article 6310521537.pdf450.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.