Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวัชรวลี ตั้งคุปตานนท์-
dc.contributor.authorพงษ์ศักดิ์ รัตนพงศ์-
dc.date.accessioned2021-10-28T02:48:35Z-
dc.date.available2021-10-28T02:48:35Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17310-
dc.descriptionวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (การจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศ), 2564-
dc.description.abstractThe effective web application is a key factor to create consistency usage. This research has a main objective to measure the success rate and analyze the result in order to develop a higher performance of the online shopping web application of 2S Metal Company Limited by apply with the DeLone and McLean IS Success model. The research process involve of measure quality of the previous system, analyze factor in order to improve the system align with Pareto diagram, develop new system, evaluate quality of new system, compare the result of previous system with new system and analyze the data. This research indicate that the developed system result same satisfaction rate in every aspect with the previous system. The satisfaction rate of training factor which are under the quality of service was shown underrate than the previous result. This is a consequence from incomprehensive gathering requirement process. The familiarity and learning curve of user with this system are also another factors that reflect decreased rating. The last factor is the sample of pre and post survey are the difference group of user. In conclusion, the new developed web application still need more improvement as the quality still not reach as expected.en_US
dc.language.isothen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectWeb Applicationen_US
dc.subjectDeLone and McLeanen_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.titleการประเมินและปรับปรุงประสิทธิภาพเว็บแอปพลิเคชันขายสินค้าออนไลน์ กรณีศึกษา: บริษัท 2 เอส เมทัล จำกัด (มหาชน)-
dc.title.alternativeMeasuring and Improving Online Shopping Web Application A Case Study: 2S Metal Public Company Limited-
dc.typeThesis-
dc.contributor.departmentFaculty of Engineering Management of Information Technology-
dc.description.abstract-thเว็บแอปพลิเคชันที่มีประสิทธิภาพเป็นปัจจัยหนึ่งที่จะส่งผลต่อการใช้งานอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้ งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินค่าความสำเร็จและนำผลการวิเคราะห์มาปรับปรุงพัฒนาเว็บแอปพลิเคชันขายสินค้าออนไลน์ของบริษัท 2 เอส เมทัล จำกัด (มหาชน) ให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น โดยประยุกต์ใช้แบบจำลองความสำเร็จของระบบสารสนเทศ DeLone and McLean สำหรับขั้นตอนการดำเนินการวิจัยประกอบด้วยการประเมินประสิทธิภาพระบบเดิม การวิเคราะห์หาปัจจัยที่จะนำไปปรับปรุงระบบตามทฤษฎีผังพาเรโต ปรับปรุงระบบใหม่ ประเมินประสิทธิภาพระบบใหม่ เปรียบเทียบผลของระบบเดิมและระบบใหม่ และวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่าเว็บแอปพลิเคชันที่ปรับปรุงใหม่ มีระดับความพึงพอใจของแต่ละปัจจัยโดยรวมอยู่ในระดับที่ ไม่แตกต่างจากระบบเดิม โดยระดับความพึงพอใจที่ลดลงเป็นเรื่องของการอบรมการใช้งานเว็บ แอปพลิเคชัน ซึ่งอยู่ในด้านคุณภาพของการบริการ อาจเป็นผลเนื่องมาจากจั้นตอนการเก็บรวบรวมความต้องการของระบบยังไม่ลึกซึ้งเพียงพอ ช่วงเวลาที่ใช้ในการเก็บข้อมูลแบบสอบถามยังอยู่ในช่วงระยะเวลาการเรียนรู้และทำความคุ้นชินกับระบบของผู้ใช้ รวมถึงจำนวนลูกค้ากลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามทั้งก่อนและหลังการปรับปรุงระบบแตกต่างกัน สรุปได้ว่าเว็บแอปพลิเคชันที่ปรับปรุงใหม่นี้ยังมีประสิทธิภาพไม่เพียงพอเท่าที่ควรen_US
Appears in Collections:229 Minor Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6010121020FullMinor-60101210205.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons