Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11070
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ณัฐวิทย์, พจนตันติ | - |
dc.contributor.author | นูรมา, อาลี | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-18T04:07:08Z | - |
dc.date.available | 2017-10-18T04:07:08Z | - |
dc.date.issued | 2558 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11070 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การสอนวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์,2558 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ศึกษาผลการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ความคงทนในการเรียนรู้ และความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนเบญจมราชูทิศ จังหวัดปัตตานี ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 1 ห้องเรียน รวม 43 คน ซึ่งได้มาจากการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) โดยใช้เวลาในการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT16 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT เรื่อง อาณาจักรสัตว์ แบบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน แบบวัดความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ และแบบบันทึกภาคสนามของผู้วิจัย ดำเนินการทดลองตามแบบแผนการวิจัยแบบศึกษากลุ่มเดียววัดหลายครั้งแบบอนุกรมเวลา (the one group pretest-posttest time series design) วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าทีชนิดกลุ่มตัวอย่างไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent group) ผลการวิจัย พบว่า นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 นักเรียนมีความคงทนในการเรียนรู้แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และนักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ในระดับมากที่สุด This research aimed to study the effect of 4 MAT instruction on Learning achievement, retention, and instructional satisfaction of Grade 12 Students. The sample of the study were forty-three students studying in grade 12 at Benchamarachutit, Muang District, Pattani Province, in the second semester of 2015. The samples were selected by purposive sampling. They were instructed through using 4 MAT for 16 hours. The research instruments consisted of a lesson plans designed based on 4 MAT instruction under the topic of animal kingdom, achievement test, instructional satisfaction test, and the researcher’s field note. The pre-experimental research was conducted using one group pretest-posttest time series design. The data was analyzed by mean, standard deviation, and t-test dependent group. The result were shown as follows. The student mean score of the post-test on achievement was higher than the pre-test mean score at the significant level of .01, students were instructed through using 4 MAT instruction hadlearning retention differentat the significant of .05 and students instructional satisfaction toward 4 MAT instruction was highest in all respects. | th_TH |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี | th_TH |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT | th_TH |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้ | th_TH |
dc.title | ผลการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนความคงทนในการเรียนรู้ และความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 | th_TH |
dc.title.alternative | Effect of 4 MAT Instruction on Learning Achievement, Retention and Instructional Satisfaction of Grade 12 Students. | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.contributor.department | Faculty of Education (Education) | - |
dc.contributor.department | คณะศึกษาศาสตร์ ภาควิชาการศึกษา | - |
Appears in Collections: | 270 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TC1333.pdf | 3.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.