Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 59 to 78 of 153 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2014Language learning strategies used by first year students at Thaksin University, Songkhla Campus, ThailandThanyapa Chiramanee; Orawee Pannak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Learner's knowledge of grammar and vocabulary in relation to pragmatic competence : a case of 1st year medical studentsPrachamon Aksornjarung; Tawan Rattanaprasert; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015Motivation, anxiety, and grit as predictors of achievement in learning english as a foreign languageThanyapa Palanukulwong; Ansari Changlek; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Online Paired and Grouped Peer Feedback : Effects on Low Proficiency Students' English Grammatical Ability and Their Perceptions / Rotsana KittiwatSomruedee Khongput; Rotsana Kittiwat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011Oral Performance in Scripted and Non-scripted Role Play Activities: A Study of Repair Organization in English Conversation of Thai College Students : , Sommai ChotiratKemtong Sinwongsuwat; Sommai Chotirat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019Out-of-class English Learning of PSU Students, Hat Yai CampusUsa Intharaksa; Boyu Chen; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions: a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla UniversityAdisa Teo; Wenwen Tian; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2007Past and present tense and temporal interpretation in English narrative texts by third year law students of Southwest University of political science and law at Chongqing city province, ChinaPremin Karavi; Changqing Chen; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Pragmatic Competence in Requests: A Case of Thai English TeachersPatama Aksornjarung; Suratchawadee Pinyo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Pragmatic features in English course materials used at a Thai UniversityPrachamon Aksornjarung; Sirion Wichien; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008The predictive validity of PSU-GET and academic success of PSU graduate students at Prince of Songkla University, Hat Yai campus, and the problems faced by those repeatedly failing the testThanyapa Chiramanee; Urarat Narongraj; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Problems and Needs in English Teaching and Learning at the Institutes of Physical Education, ThailandNisakorn Charumanee; Supaporn Klaichim; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Reading and Writing Skills Development: The Use of SQ5R TechniqueWaraporn Sripetpun; Tanomchit Sangcharoon; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Receptive and productive knowledge of verb+noun and adjective+noun collocations of international program and english major students of Prince of Songkla UniversityChonlada Laohawiriyanon; Nuramal Bueraheng; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Reciprocal teaching procedure and regular reading instruction : Their effects on students' reading developmentThanyapa Chiramanee; Wanpavee Panmanee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The Relationship between L2 Motivational Self System and Language Proficiency of Cambodian EFL StudentsChonlada Laowiriyanon; Helene By; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011The relationship between motivation and students' English learning achievement : a study of the second - year Hatyai technical college studentsUsa Intharaksa; Chalermpron Choosri; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Relationships between Receptive Vocabulary Size and Vocabulary Learning Strategies and Listening ComprehensionThanyapa Palanukulwong; Paphangkorn Thanannatthaphak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Relationships between vocabulary learning strategies and vocabulary knowledge and reading comprehensionWaraporn Sripetpun; Sukanlaya Thavornpon; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2000Speaking strategies of effective and ineffective English language learners in the Thai contextKritsri Samabuddhi; Walaiporn Sasanapradit; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์