Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19103
Title: The Investigation of the relationship among perceived quality, perceived price, and perceived value toward purchase intention A case study of wooden kitchen furniture
Other Titles: การสำรวจความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้คุณภาพ การรับรู้ราคา และการรับรู้คุณค่าที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อเฟอร์นิเจอร์ชุดครัวไม้จริง
Authors: Tao Lu
Tharit Saorayangkoon
Faculty of Commerce and Management
คณะพาณิชยศาสตร์และการจัดการ
Keywords: Willingness to pay;Consumers' preferences
Issue Date: 2019
Publisher: Prince of Songkla University
Abstract: This thesis aims to study the relationship among perceived quality, perceived price, and perceived value and their effect toward purchase intention of wooden kitchen furniture of Siam Global Customers. The researcher has collected information from 385 customers of Siam Global House from 55 stores all over Thailand. Furthermore, descriptive statistic, Pearson correlation, and multiple regression analysis have been applied for data analysis process. The findings of this study revealed that the respondents who visit Siam Global House have high perceived quality in case of appearance, technical quality, and product attribute. In addition, the respondents are likely to have positive perceived price. Also, they tend to have high perceived value in functional value, and price value. Moreover the findings indicate that perceived quality and perceived price have positive effect on perceived value. Furthermore, both perceived quality and perceived value has a positive effect on purchase intention. According to the finding of this study, the purchase intention of wooden kitchen furniture of respondents is high when perceived quality and perceived value is high. Perceived quality is one of the main variables which have a positive effect on customer purchase intention. Also perceived value is an essential factor to indicate the level of customer purchase intention. However, the result shows that perceived price tends to have insignificant influence on purchase intention.
Abstract(Thai): วิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ด้านคุณภาพ การรับรู้ด้านราคา และการรับรู้ด้านคุณค่า รวมถึงผลกระทบต่อความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์เฟอร์นิเจอร์ชุด ครัวไม้จริงของลูกค้าบริษัทสยามโกบอลเฮ้าส์ จํากัด (มหาชน) เพื่อหาข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับการรับรู้ และมุมมองจากลูกค้า ผู้วิจัยได้วิเคราะห์และรวบรวมข้อมูลจากลูกค้ากว่า 385 ราย จาก 55 สาขาทั่ว ประเทศ โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์ค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน และการวิเคราะห์การถดถอย พหุคูณเพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรต้นและตัวแปรตาม ในการวิเคราะห์ข้อมูลในงานวิจัยนี้ ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มคนที่เข้าไปเยี่ยมชมสินค้าของ บริษัท สยามโกลบอลเฮ้าส์ จํากัด (มหาชน) มีความคิดเห็นเกี่ยวกับการรับรู้ด้านคุณภาพของสินค้าในเรื่องของ รูปลักษณ์ คุณภาพเชิง เทคนิค และคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ในเชิงบวก สําหรับการรับรู้ด้านราคาของสินค้า ผู้เข้าร่วมตอบ แบบสอบถามมีการรับรู้ด้านราคาในเชิงบวก สําหรับระดับการรับรู้ด้านคุณค่า กลุ่มคนที่เข้าไปเยี่ยม ชมสินค้ามีความคิดเห็นเกี่ยวกับการรับรู้ด้านคุณค่าในระดับที่สูงในเรื่องการใช้งานและด้านราคา ผลการทดสอบพบว่า การรับรู้ด้านคุณภาพและด้านคุณค่า ทั้งสองด้านมีอิทธิพลทางบวกต่อความตั้งใจ ซื้อเฟอร์นิเจอร์ชุดครัวไม้จริงใน บริษัทสยามโกบอลเฮ้าส์ จํากัด โดยการรับรับรู้ด้านคุณค่ามีผลต่อ ความตั้งซื้อมากที่สุด รองลงมาคือการรับรู้ด้านคุณภาพ อย่างไรก็ตามผลการศึกษาระบุว่าการรับรู้ด้าน ราคาไม่มีผลต่อความตั้งใจซื้อ
Description: Thesis (M.B.A., Business Administration (International Program))--Prince of Songkla University, 2019
URI: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19103
Appears in Collections:942 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435112.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons