Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Showing results 56 to 75 of 174 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2012Impact of Journal Writing with Peer Feedback on EFL Students’ Writing AbilityThanyapa Chiramanee; Watcharee Kulprasit; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015Improving thai undergraduates' english conversation through explicit ca-informed instructionKemtong Sinwongsuwat; Bunthan Teng; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Incidental vocabulary acquisition through newspaper reading : the impact of content familiarityThanyapa Chiramanee; Wilaiwan Lebkatem; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Incidental vocabulary acquisition through word-frequency controlled reading : a case study of Thai grade 9 EFL studentsPatama Aksornjarung; Jarinya Srimanee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Investigating the Construct Validity of the Listening Component of the PSU-TEPAnchana Rukthong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012The investigation of the perception of the listening strategies and listening difficulties of undergraduate studentsMonta Chatupote; Thitipat Wattajarukiat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Investingation of communicative tasks in senior high school coursebooks in ChinaMonta Chatupote; Sujing Wang; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Language learning strategies used by first year students at Thaksin University, Songkhla Campus, ThailandThanyapa Chiramanee; Orawee Pannak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Learner's knowledge of grammar and vocabulary in relation to pragmatic competence : a case of 1st year medical studentsPrachamon Aksornjarung; Tawan Rattanaprasert; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019Mobile Devices in English as a Foreign Language Contexts in Southern Thai High SchoolsZainee Waemusa; Graham Howlett; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015Motivation, anxiety, and grit as predictors of achievement in learning english as a foreign languageThanyapa Palanukulwong; Ansari Changlek; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Online Paired and Grouped Peer Feedback : Effects on Low Proficiency Students' English Grammatical Ability and Their Perceptions / Rotsana KittiwatSomruedee Khongput; Rotsana Kittiwat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011Oral Performance in Scripted and Non-scripted Role Play Activities: A Study of Repair Organization in English Conversation of Thai College Students : , Sommai ChotiratKemtong Sinwongsuwat; Sommai Chotirat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019Out-of-class English Learning of PSU Students, Hat Yai CampusUsa Intharaksa; Boyu Chen; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions: a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla UniversityAdisa Teo; Wenwen Tian; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2007Past and present tense and temporal interpretation in English narrative texts by third year law students of Southwest University of political science and law at Chongqing city province, ChinaPremin Karavi; Changqing Chen; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2023Perspectives towards Schoolscapes in the Deep South of Thailand: A Case Study of Two Islamic Private Schools in Yala and PattaniKristof Savski; Adeelah Ayae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Pragmatic Competence in Requests: A Case of Thai English TeachersPatama Aksornjarung; Suratchawadee Pinyo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Pragmatic features in English course materials used at a Thai UniversityPrachamon Aksornjarung; Sirion Wichien; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008The predictive validity of PSU-GET and academic success of PSU graduate students at Prince of Songkla University, Hat Yai campus, and the problems faced by those repeatedly failing the testThanyapa Chiramanee; Urarat Narongraj; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์