Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 7 to 26 of 153 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2017CEFR in Thailand : A Case Study of English Teachers' Perception of Education Policy Change in Two Southern RegionsAdisa Teo; Jens Martin Franz; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Communication strategies : a study of students with higt and low English proficiency in the M.3 English program at Attarkiah Islamiah SchoolMonta Chatupote; Thipakorn Binhayeearong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Communication Strategies of English Learners with Different Language Proficiency and Hemispheric DominanceAdisa Teo; Wilaiwan Ka-J; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011A comparative study of discourse connectors in argumentative compositions roduced by Thai EFL learners and english-native speakersKemtong Sinwongsuwat; Pansa Prommas; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013A comparative study of language use in oral presentations of Thai EFL learners and English-native studentsKemtong Sinwongsuwat; Cherdsak Yeereem; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014A comparative study of multiple-choice and error recognition tests : Its effects on grammar knowledge development and test anxiety on test performanceThanyapa Chiramanee; Nur-ihsaan Nihae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Comparison of performance of listening test between paper-based and web-based methodsThanyapa Palanukulwong; Sujane Panjan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The Construct Validity of the PSU-TEP Structure and Reading TestThanyapa Palanukulwong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Conversation proficiency assessment : a comparative study of two-party peer interaction and interview interaction implemented with Thai EFL learnersKemtong Sinwongsuwat; Ratchawan Ussama; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Corrective feedback and learner uptake in ESL speaking classes taught by native english and non-native english teachersPanida Sukseemuang; Sen Zhang; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Cultural content in EFL textbooks and student' preference : ‡ba case study of Non-English Major Students in ChinaChonlada Laohawiriyanon; Songmei Liu; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Cultural contents in fundamental english coursebooks :‡ba study of new headway and teachers' perceptions and expectationsAdisa Teo; Wanvisa Angsutara; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Cultural Contents of an in-use EFL Textbook and English Major Students’ Attitudes and Perceptions towards Culture Learning at Jiangxi University of Science and Technology, ChinaChonlada Laohawiriyanon; Jing Xiao; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Developing ability to translate homonyms and homographs via training in part of speech identification and dictionary useMonta Chatupote; Jitsuda Laongphol; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Developing english conversation performance through online lessons and classroom interaction : a study of Thai lower secondary school studentsKemtong Sinwongsuwat; Hayas Saniboo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The distribution of instructional time in secondary, non-intensive Thai EFL classes : Effects on grammar acquisition and student engagementPanida Sukseemuang; Stoltzfus, Michael; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The effect of teacher and peer feedback on english writing developmentThanyapa Palanukulwong; Sarina Kalong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The effect of unit tests on language developmentThanyapa Palanukulwong; Thinley Wangdi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effectiveness of a computer-assisted vocabulary learning package for nursing students and their learning attitudeWaraporn Sripetpun; Gyanandra Dewan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effectiveness of CA-informed telephone conversation instruction in enhancing conversation abilities : a study of Thai EFL University learnersKemtong Sinwongsuwat; Anittha sitthikoson; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์