Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Showing results 91 to 110 of 174 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2017Students' Perceptions, Satisfaction, Practices and the Effectiveness of Tell Me More as an English Language Learning ToolPanida Sukseemuang; Gyamfi, George; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Students' strategy use in the online english learningUsa Intharaksa; Settha Kuama; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008A Study of management, Satisfaction and problems of the English program in schools under the Office of educational insspector, Region 11, ThaialandWaraporn Sripetpun; Anchalee Watcharajinda; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2008A study of Thai learners' responsibility in learning a foreign languageZainee Waemusa; Chutima Srichai; Karuna Wongphasukchote; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2022A Study of Using Mobile-Based Dynamic Assessment to Develop High and Low Proficiency Thai EFL Learners’ Oral Accuracy and Their PerceptionsZainee Waemusa; Piyaporn Phetsut; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Teacher perceptions of and confidence in teaching cultural content in english courses : a study of islamic private schools in five Southern border provinces of ThailandAdisa Teo; Noorulhooda Ding; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Teachers' motivational strategies, students' preference and their perception of their own motivation toward learning english : a case of private vocational collegesAdisa Teo; Wanita Mastan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Teaching questioning and answering skills through Information-Gap Activities : a case study of Thai EFL studentsKemtong Sinwongsuwat; Rongdara Rochanahasadin; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Thai EFL learner's use of discourse markers in English conversation : a study of business English students at didyasarin international collegeKemtong Sinwongsuwat; Wipawanna Nookam; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017The Effectiveness of Lexical Collocation Instruction on Students' Collocation Knowledge and Writing AbilityThanyapa Palanukulwong; Phasinee Junjoem; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2011The Relationship between Vocabulary Learning Strategies and Vocabulary Knowledge of Thai Undergraduate StudentsWaraporn Sripetpun; Tinutda Komol; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016The Relationship of EFL teachers' reading strategies, reading self-efficacy, and reading comprehensionPrachamon Aksornjarung; Sakesit Petchinalert; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017The Use of English in an English as a Lingua Franca (ELF) Context : A Case Study of ASEAN International Students at a Thai UniversityKathleen Nicoletti; Sopheak Thon; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2015The validity of and the test anxiety produced by rational cloze test as a test of vocabularyThanyapa Palanukulwong; Nurhuda Benjama; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Use of english teaching and learning activities and learners perceptions : a study of two class typesMonta Chatupote; Ratchadaporn Sriphiboon; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2009Use of paired-peer feedback in EFL high school writing classWaraporn Sripetpun; Janejai Kasemwit; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2023The Use of Reciprocal Teaching Strategy to Develop English Reading Comprehension and Critical Thinking Skills of Mattayomsuksa 2 StudentsNisakorn Charumanee; Apisara Kaewsuan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Using Dialogue Journals to Enhance Students' Writing Ability and Willingness to Orally CommunicateThanyapa Palanukulwong; Sunai Rattanaintanin; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Using non-scripted role-play to teach speaking skills : a study of English conversation of Thai College students at Yala Rajabhat UniversityKemtong Sinwongsuwat; Nuchanan Naksevee; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Using scripted role-play to improve oral english performance : a study of grade six students at Chariyathamsuksa Foundation School, SongkhlaKemtong Sinwongsuwat; Ardae Makeh; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์