Browsing by Author Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics)

Showing results 12 to 31 of 174 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2013A comparative study of language use in oral presentations of Thai EFL learners and English-native studentsKemtong Sinwongsuwat; Cherdsak Yeereem; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014A comparative study of multiple-choice and error recognition tests : Its effects on grammar knowledge development and test anxiety on test performanceThanyapa Chiramanee; Nur-ihsaan Nihae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Comparison of performance of listening test between paper-based and web-based methodsThanyapa Palanukulwong; Sujane Panjan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The Construct Validity of the PSU-TEP Structure and Reading TestThanyapa Palanukulwong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Conversation proficiency assessment : a comparative study of two-party peer interaction and interview interaction implemented with Thai EFL learnersKemtong Sinwongsuwat; Ratchawan Ussama; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2014Corrective feedback and learner uptake in ESL speaking classes taught by native english and non-native english teachersPanida Sukseemuang; Sen Zhang; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Cultural content in EFL textbooks and student' preference : ‡ba case study of Non-English Major Students in ChinaChonlada Laohawiriyanon; Songmei Liu; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Cultural contents in fundamental english coursebooks :‡ba study of new headway and teachers' perceptions and expectationsAdisa Teo; Wanvisa Angsutara; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Cultural Contents of an in-use EFL Textbook and English Major Students’ Attitudes and Perceptions towards Culture Learning at Jiangxi University of Science and Technology, ChinaChonlada Laohawiriyanon; Jing Xiao; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2013Developing ability to translate homonyms and homographs via training in part of speech identification and dictionary useMonta Chatupote; Jitsuda Laongphol; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Developing english conversation performance through online lessons and classroom interaction : a study of Thai lower secondary school studentsKemtong Sinwongsuwat; Hayas Saniboo; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2016Developing english speaking skills of grade 2 learners through captioned and keyword-only picturesChonlada Laohawiriyanon; Nittaya Manuy; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The distribution of instructional time in secondary, non-intensive Thai EFL classes : Effects on grammar acquisition and student engagementPanida Sukseemuang; Stoltzfus, Michael; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2018The effect of teacher and peer feedback on english writing developmentThanyapa Palanukulwong; Sarina Kalong; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2019The effect of unit tests on language developmentThanyapa Palanukulwong; Thinley Wangdi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2012Effectiveness of a computer-assisted vocabulary learning package for nursing students and their learning attitudeWaraporn Sripetpun; Gyanandra Dewan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2017Effectiveness of CA-informed telephone conversation instruction in enhancing conversation abilities : a study of Thai EFL University learnersKemtong Sinwongsuwat; Anittha sitthikoson; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effectiveness of Explicit Instruction in Pronunciation of English Unfamiliar Sounds: A Case Study of M.5 Students at Darussalam School, Narathiwat ProvincePremin Karavi; Nurhaswanee Boto; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2010Effectiveness of inductive approach to grammer learning for writing course : a case study of 2nd year English Major students, Suratthani Rajabhat UniversityPremin Karavi; Prisna Putthasupa; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์
2021Effectiveness of Using Grammar Logs with Explicit Corrective Feedback in Improving Written Grammar of Lower Secondary School StudentsPanida Sukseemuang; Phatcharaphan Sakanlai; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์