Issue Date | Title | Author(s) |
2023 | Discourse Strategies in Promotional Materials of Global ELT Textbook Series | Savski, Kristof; Nalina Samarn; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2023 | Corpus-Assisted Approach: The Effectiveness in Learning English Preposition Collocations of Undergraduate EFL Students and Their Learning Perceptions | Somruedee Khongput; Pimnada Khemkullanat; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2023 | The Use of Reciprocal Teaching Strategy to Develop English Reading Comprehension and Critical Thinking Skills of Mattayomsuksa 2 Students | Nisakorn Charumanee; Apisara Kaewsuan; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2023 | Social Presence in Computer-mediated Communication of Thai EFL Learners | Zainee Waemusa; Cruz, Rizza Ann P.; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2023 | สวดพระมาลัย : การศึกษาตามแนวชาติพันธุ์วรรณนาแห่งการสื่อสาร | ณฐ อังศุวิริยะ; สุวิมล เวชวิโรจน์; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | ตัวละครเหนือธรรมชาติและความเชื่อที่ปรากฏในนวนิยายของ ตรี อภิรุม | บุษกร โกมลตรี; ภัทราภรณ์ ศรีการุณ; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2023 | Perspectives towards Schoolscapes in the Deep South of Thailand: A Case Study of Two Islamic Private Schools in Yala and Pattani | Kristof Savski; Adeelah Ayae; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | A Study of Using Mobile-Based Dynamic Assessment to Develop High and Low Proficiency Thai EFL Learners’ Oral Accuracy and Their Perceptions | Zainee Waemusa; Piyaporn Phetsut; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | The Role of Future Self-guides in Thai University Students’ Motivation to Learn English and Chinese | Chonlada Laowiriyanon; Zhang, Xiaopeng; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | บ้านขนนกของกฤษณา อโศกสิน: กลวิธีสื่อถึง “ผู้วายชนม์” ผ่านตัวเอกหญิงที่บอบช้ำทางใจ | วรรณนะ หนูหมื่น; ญันณา หมัดอาด้ำ; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | บทบาทของตัวละครพ่อและแม่ในวรรณกรรมแบบเรียนภาษาไทยชั้นประถมศึกษาปีที่ 1-3 | วรรณนะ หนูหมื่น; พรนภา อิงสถิตธนวันต์; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2021 | Effectiveness of Using Grammar Logs with Explicit Corrective Feedback in Improving Written Grammar of Lower Secondary School Students | Panida Sukseemuang; Phatcharaphan Sakanlai; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2021 | ความสัมพันธ์ระหว่างภาษากับวาทกรรมปัญหาสิ่งแวดล้อมจากพาดหัวข่าวออนไลน์ ในปี พ.ศ. 2562 ถึงปี พ.ศ. 2563 | ณฐ อังศุวิริยะ; กฤษฎา กันติชล; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | Addressing Learners’ Attitudes toward English Language Variation through a Global Englishes Awareness Raising Program | Adisa Teo; Naratip Jindapitak; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2022 | English Speaking Tasks Used for Teaching Thai Students and Implementation Challenges Faced by Teachers: A Case Study of 11th Grade Secondary Schools in Sadao District | Sita Musigrungsi; Dwijayani, Ira; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2021 | แนวทางการพัฒนาห้องสมุดสถาบันอุดมศึกษา เพื่อส่งเสริมการเรียนรู้ตลอดชีวิตในยุคสื่อออนไลน์ กรณีศึกษาสำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | อุทิศ สังขรัตน์; ประวีณ ถาวรจิตร; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2020 | การใช้สื่อสังคมออนไลน์ของนักเรียนที่มีความสามารถด้านการพูดภาษาอังกฤษในระดับสูงและปัจจัยที่ส่งเสริมความสามารถด้านการพูด | ธัญภา พลานุกูลวงศ์; โรสลีน่า สุมาลี; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2016 | ความคาดหวังและสภาพปัจจุบันในการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษระดับมัธยมศึกษาตอนปลายใน 3 จังหวัดชายแดนภาคใต้ | นิสากร จารุมณี; ฮานิสอาซีรา มะตาเฮ; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2016 | Developing english speaking skills of grade 2 learners through captioned and keyword-only pictures | Chonlada Laohawiriyanon; Nittaya Manuy; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |
2009 | Receptive-productive connections : providing reading treatment to expedite english writing skills | Patama Aksornjarung; Kritchada Ruangnoi; Faculty of Liberal Arts (Languages and Linguistics); คณะศิลปศาสตร์ ภาควิชาภาษาและภาษาศาสตร์ |