Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุนันทา เหมทานนท์-
dc.contributor.authorชนนิกานต์ เสมอภพ-
dc.date.accessioned2024-06-19T07:07:14Z-
dc.date.available2024-06-19T07:07:14Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19497-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (การตลาด), 2562en_US
dc.description.abstractThe purposes of this research were to compare booking decision for 2-3 stars hotels classified by tourist behavior align with hotel information exposure via online media and to study influences of positive and negative electronic-word of mouth (e-WOM) toward 2-3 stars online hotel booking decision. A sample was selected from 400 Thai tourists who have experience in using social media in searching for hotel accommodation information and made decision to make a reservation for 2-3 star hotels after reading reviews on social media. The self-administered questionnaire used to collect data. Statistics used in data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, one-way ANOVA, and multiple regression analysis From the research findings, differences in tourist's hotel information exposure via online media in the part of reasons for choosing a hotel from reviews show statistically significant difference in online hotel booking decision. However, it is no statistically significant effect on social media category, experience in social media use, post-information exposure decision for hotel reservation, and frequency of reading the hotel review through social media. E-WOM trustworthy perception and positive e-WOM shows significantly positive impact on Thai tourist hotel booking decision for 2-3 stars hotel.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectโรงแรม การตลาดอินเทอร์เน็ตen_US
dc.subjectนักท่องเที่ยว ไทยen_US
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์en_US
dc.titleอิทธิพลของการสื่อสารแบบปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์ในเชิงบวกและเชิงลบที่มีต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว ของนักท่องเที่ยวชาวไทยen_US
dc.title.alternativeInfluence of positive and negative electronic-word of mouth toward booking decision for 2-3 stars hotel of Thai touristsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว ของนักท่องเที่ยวชาวไทย จําแนกตามพฤติกรรมการเปิดรับข้อมูลเกี่ยวกับโรงแรมผ่านสื่อ ออนไลน์ และศึกษาอิทธิพลของการสื่อสารแบบปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์ (e-WOM) ที่มี ต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว กลุ่มตัวอย่าง คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยมี ประสบการณ์ในการใช้สื่อสังคมออนไลน์ในการค้นหาข้อมูลที่พักโรงแรม และเคยตัดสินใจจอง โรงแรมระดับ 2-3 ดาวหลังจากการอ่านรีวิวทางสื่อสังคมออนไลน์ จํานวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ การถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัย พบว่า สาเหตุในการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงแรมตามรีวิวที่ต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว ของนักท่องเที่ยวชาวไทยแตกต่างกัน ส่วน ปัจจัยด้านประเภทสื่อสังคมออนไลน์ ประสบการณ์การใช้สื่อสังคมออนไลน์ การใช้บริการ โรงแรมหลังจากเปิดรับข้อมูล และความถี่ในการอ่านข้อมูลเกี่ยวกับโรงแรมผ่านสื่อออนไลน์ที่ ต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว ของนักท่องเที่ยวชาวไทยไม่แตกต่าง กัน และการรับรู้ถึงความน่าเชื่อถือของ e-WOM และ e-WOM เชิงบวก มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการ ตัดสินใจใช้บริการโรงแรมระดับ 2-3 ดาว ของนักท่องเที่ยวชาวไทยen_US
Appears in Collections:460 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435529.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons