Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรญา สุวรรณโณ-
dc.contributor.authorอมรรัตน์ เจนศิริเจริญวงศ์-
dc.date.accessioned2024-06-06T04:00:16Z-
dc.date.available2024-06-06T04:00:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19440-
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ), 2566en_US
dc.description.abstractResearch on Personal Factors and Service Marketing Mix Factors Effecting the Decision-Making Process to Choose Driving School Accredited by the Department of Land Transport in Songkhla for Sustainability Development.This thesis is a Mixed Methods research. For the Quantitative research, the purposes of this study were (1) to study the personal factors effecting the service marketing mix factors to choose driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhla, (2) to study personal factors and service marketing mix factors effecting the decision-making process to choose driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhla. Data were collected by questionnaires from user of driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhla, totaling 400 people. Descriptive data analysis using percentage, frequency distribution, mean and standard deviation, inferential analysis by T-test, One-way ANOVA, Pearson correlation and Multiple Regression Analysis at 0.05 significance level. And for the Qualitative research, the purposes of this study were (3) to study and find ways to improve the service of driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhla for Sustainability Development, totaling 6 people. The research found that, personal factors is having a car, age and service marketing mix factor is physical evidence effecting the decision-making process to choose driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhla. And Sustainability Development Goals (SDGs) will be goal 9 industry, innovation, and infrastructure first and it is a guideline for the development of driving school accredited by the Department of Land Transport in Songkhlaen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectปัจจัยส่วนบุคคลen_US
dc.subjectปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการen_US
dc.subjectการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs)en_US
dc.titleปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลาเพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืนen_US
dc.title.alternativePersonal Factors and Service Marketing Mix Factors Effecting the Decision-Making Process to Choose Driving School Accredited by the Department of Land Transport in Songkhla for Sustainability Developmenten_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thงานวิจัยเรื่อง ปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลาเพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืน เป็นการวิจัยเชิงผสมผสาน (Mixed Methods ) โดยการวิจัยเชิงปริมาณในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ที่ส่งผลต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลา และเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลา มีการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม (Questionnaire) จากผู้ใช้บริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลา จำนวน 400 คน การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณนาด้วยอัตราร้อยละ (Percentage) การแจกแจงความถี่ (Frequency) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และการวิเคราะห์เชิงอนุมานด้วยการทดสอบค่า T (T-test) การทดสอบค่า F (F-test) โดยเป็นการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) การหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร (Pearson correlation) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ณ ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 หรือ ความคลาดเคลื่อนร้อยละ 5 และการวิจัยเชิงคุณภาพ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาหาแนวทางในการพัฒนาการบริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบก โดยใช้หลักการการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs) ใช้วิธีการเก็บรวบรวมข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) จำนวน 6 คน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านมีรถยนต์หรือไม่ ด้านอายุ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านลักษณะทางกายภาพ ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลา สำหรับการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs) จะเป็นเป้าหมายที่ 9 โครงสร้างพื้นฐานของนวัตกรรมและอุตสาหกรรมเป็นอันดับแรก เป็นแนวทางในการพัฒนาการบริการของโรงเรียนสอนขับรถที่ได้รับการรับรองจากกรมการขนส่งทางบกในจังหวัดสงขลาen_US
Appears in Collections:460 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6410521071.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons