Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19331
Title: ชุดฝึกอบรมพัฒนาทักษะของครูในการสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียนในโรงเรียนอนุบาลโอบอ้อม จังหวัดสตูล
Other Titles: Training Package for Developing Teacher’s Skill in Creating Classroom Management Activity for Reducing Students’Misbehavior in Oob-om Kindergarten School, Satun Province
Authors: อับดุลฮากัม เฮ็งปิยา
ฮัสลินด้า หมาดเหยด
Faculty of Islamic Sciences
คณะวิทยาการอิสลาม
Keywords: ชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียน;พฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์;ชุดฝึกอบรมครู;ทักษะการสร้างชุดกิจกรรม
Issue Date: 2023
Publisher: มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์
Abstract: This research aims to 1) develop a training package for developing teachers’ skills in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior 2) evaluate teachers’ skills in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior, and 3) examine teachers’ satisfaction towards training package for developing teachers’ skills in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior in Oob-om Kindergarten School, Satun Province. This research employs quasiexperimental research by which the sample of 6 teachers was purposively selected. The instrument used for experimental research is a training package for developing teachers’ skills in creating classroom management activities for reducing students’ misbehavior. The instruments used to collect data consist of an objective test, a worksheet, a form for assessing teachers’ skills in creating classroom management activities for reducing students’ misbehavior, and a teachers' satisfaction questionnaire. Descriptive statistics consist of percentage, means, and standard deviation were used to analyze the data. The results of the study are as follows; 1) the efficiency of the training package for developing teachers’ skills in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior meets the criterion set, whose scores equaled to 82.88/81.83, 2) teachers showed their skills in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior at a high level, and 3) level of teachers’ satisfaction towards training package for developing teachers’ skill in creating classroom management activity for reducing students’ misbehavior was high.
Abstract(Thai): งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาชุดฝึกอบรมพัฒนาทักษะของครูในการสร้างชุดกิจกรรม การจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมไม่พึงประสงค์ของนักเรียน 2) ประเมินทักษะของครูในการสร้าง ชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อลดพฤติกรรมไม่พึงประสงค์ของนักเรียน และ 3) ตรวจสอบความพึง พอใจของครูที่มีต่อชุดฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะของครูในการสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อ ปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียนในโรงเรียนอนุบาลโอบอ้อม จังหวัดสตูล งานวิจัยนี้ใช้การ วิจัยกึ่งทดลองโดยคัดเลือกกลุ่มตัวอย่างครูแบบเจาะจง จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ในการทดลองเป็น ชุดฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะของครูในการสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมไม่ พึงประสงค์ของนักเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบทดสอบและใบงานของชุด ฝึกอบรมฯ แบบประเมินทักษะการสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึง ประสงค์ของนักเรียน และแบบสอบถามความพึงพอใจของครูที่มีต่อชุดฝึกอบรมพัฒนาทักษะของครูใน การสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียน วิเคราะห์ ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณาประกอบด้วยค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษามี ดังนี้ 1) ประสิทธิภาพของชุดฝึกอบรมพัฒนาทักษะของครูในการสร้างกิจกรรมการจัดการห้องเรียนเพื่อ ปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียนให้เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนดซึ่งมีคะแนนเท่ากับ 82.88/81.83 2) ทักษะการสร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของ ครูอยู่ในระดับสูง และ 3) ระดับความพึงพอใจของครูที่มีต่อชุดฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะของครูในการ สร้างชุดกิจกรรมการจัดการชั้นเรียนเพื่อปรับลดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียนอยู่ในระดับสูง
Description: ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต(การบริหารและการจัดการการศึกษาอิสลาม), 2566
URI: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/19331
Appears in Collections:761 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6320420116.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons