Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18257
Title: | การศึกษาอิทธิพลของการพัฒนาอย่างยั่งยืนที่ส่งผลต่อการรับรู้ถึงชื่อเสียงของบริษัทมหาชน |
Other Titles: | A Study of the Influence of Sustainable Development that Affects to Public Company Reputation Perception |
Authors: | บรรพต วิรุณราช รัฐปกร รองราม Faculty of Management Sciences (Business Administration) คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ |
Keywords: | การพัฒนาอย่างยั่งยืน;การสร้างแบรนด์;บริษัทมหาชน |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ |
Abstract: | The purpose of this research was to investigate the link between sustainable development and employer branding, as well as the relationship between employer branding and the value obtained from them. This research was quantitative research, with data collected via online questionnaires. The sample group included 340 Haadthip Public Company Limited employees. Data were analyzed using descriptive statistics, by using frequencies, percentages, means, and standard deviations, as well as inferential analysis using multiple linear regression analysis. From the study's results, opinions on sustainable development in the economy, society, and environment had the biggest influence on overall employer branding. The social dimension is at the highest level, followed by the economic dimension, environmental dimensions and employer branding respectively influence the value of employer branding. The overall picture is at the highest level, namely the dimension of leading the organization and driving performance is at the highest level, followed by the dimension of learning and development, the marketing, and human resource processes, respectively, with a statistical significance of 0.05 |
Abstract(Thai): | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการพัฒนาอย่างยั่งยืนกับการสร้างแบรนด์นายจ้างและเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสร้างแบรนด์นายจ้างกับคุณค่าจากการสร้างแบรนด์นายจ้าง โดยใช้การวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่าง คือ พนักงานบริษัท หาดทิพย์ จำกัด (มหาชน) จำนวน 340 ตัวอย่าง วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณา คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน รวมไปถึงการวิเคราะห์เชิงอนุมาน โดยใช้สถิติการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้นแบบพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า ความคิดเห็นการพัฒนาที่ยั่งยืนด้านเศรษฐกิจ สังคม สิ่งแวดล้อม ส่งผลต่อการสร้างแบรนด์นายจ้างภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด คือ มิติด้านสังคมอยุ่ในระดับมากที่สุด รองลงมามิติด้านเศรษฐกิจ และมิติด้านสิ่งแวดล้อมส่งผลต่อการสร้างแบรนด์นายจ้าง ตามลำดับ และการสร้างแบรนด์นายจ้างส่งผลต่อคุณค่าจากการสร้างแบรนด์นายจ้าง ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด คือ มิติด้านการนำองค์กรและขับเคลื่อนผลงานอยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมามิติด้านการเรียนรู้และพัฒนา มิติด้านการตลาด และมิติด้านกระบวนการทรัพยากรมนุษย์ ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 |
Description: | สารนิพนธ์ (บธ.ม. (บริหารธุรกิจ))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2566 |
URI: | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18257 |
Appears in Collections: | 460 Minor Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6510521076 A Minor Thesis .pdf | 971.3 kB | Adobe PDF | View/Open | |
6510521076 บทความ.pdf | 132.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License