Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18182
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | จิตราภรณ์ กำจรศุภสวัสดิ์ | - |
dc.contributor.author | ทิตยา ศรีสุวรรณ | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T08:40:29Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T08:40:29Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/18182 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to evaluate the quality of the Curriculum Evaluation on Master of Arts in Psychology (the curriculum revised in B.E. 2012) in four sections which were the context of the curriculum, the input factors of curriculum, the process of curriculum management, and the product of curriculum by using an evaluation model,Daniel L. Stufflebeam's CIPP Model. The Total amount of samples was 33 included 16 current students, 3 instructors, and 14 graduate's employers. The research instruments were interview forms and questionnaires. The collected data were analyzed using percentage,mean, standard deviation, and content analysis. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | en_US |
dc.subject | จิตวิทยา การศึกษาและการสอน | en_US |
dc.subject | การประเมินหลักสูตร | en_US |
dc.subject | การประเมินอิงหลักสูตร | en_US |
dc.title | การประเมินหลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2555 | en_US |
dc.title.alternative | A Curriculum Evaluation on Master of Arts in Psychology (the curriculum revised i B.E. 2012) | en_US |
dc.title.alternative | รายงานการวิจัยการประเมินหลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2555 | en_US |
dc.type | Technical Report | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Nursing | - |
dc.contributor.department | คณะพยาบาลศาสตร์ | - |
dc.description.abstract-th | การประเมินหลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2555 มีวัตถุประสงค์การวิจัยเพื่อประเมินคุณภาพหลักสูตร โดยใช้แบบจำลองการประเมิน CIPP Model ของ Daniel L. Stufflebeam ประเมินหลักสูตร 4 ด้าน คือ ด้านบริบท ด้านปัจจัยนำเข้า ด้านกระบวนการ และด้านผลผลิต กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย นักศึกษาปัจจุบัน จำนวน 16 คน ผู้สอน จำนวน 3 คน และผู้ใช้บัณฑิต จำนวน 14 คน รวมทั้งสิ้น 33 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แบบสอบถาม และแบบสัมภาษณ์ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบียงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา | en_US |
Appears in Collections: | 641 Research |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
449385-abstract.pdf | 709.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.