Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17746
Title: | Eco-Friendly Practices in Certifed Green Hotels in Phuket A Case Study of Russian Tourists |
Other Titles: | การปฏิบัติที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมของโรงแรมที่ผ่านการรับรองว่าเป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมในภูเก็ต กรณีศึกษานักท่องเที่ยวชาวรัสเซีย |
Authors: | Ilian Assenov Elizaveta Nosovkina Faculty of Hospitality and Tourism (Hospitality and Tourism Management) คณะการบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาการจัดการการบริการและการท่องเที่ยว |
Keywords: | Hospitality industry Management Case studies;Hotels Environmental aspects Phuket;Hospitality industry Environmental aspects Phuket |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Prince of Songkla University |
Abstract: | This study examines the approach of certified, in accordance with the Green Globe and Green Leaf systems, hotels in Phuket to implement environmental management practices, as well as the perception of the importance of using green practices for both hotel guests and hotel managers, with the ultimate goal of reducing the negative effects and improving the quality of the environment of Phuket and the ecology as a whole. Data collection was carried out using a qualitative research method. Quality research with a targeted sampling method was used for hotels, open-ended questions and semi-structured interviews were conducted to study the experience of hotels that have certificates of environmental funds and apply green practices. Also, a quality method has been applied to hotel guests. For the study, only Russian tourists who stayed at least I night in a certified hotel were selected. For the convenience of the guests, the method of selective research was used. These interviews were conducted to examine the environmental awarenéss and responsiveness of hotel guests. The main internal problems in the implementation and use of green practices were the attitude of employees and expenses, as well as the lack of tourist awareness, while there was a tendency to more active participation in the external environmental events. Many hotels demonstrated their achievements in cooperation with the government and society aimed at external overall activity and concern for the environment. A high interest in green practices and environmental awareness among Russian tourists was also noted. But there were a number of problems for which people do not apply green practices. The most important factor influencing the decision-making by tourists about staying in green hotels was the price, not the environmental friendliness and eco-activity of the hotels. The second important factor is the inability to obtain information on the provided green practices and the hotel's green policies. If hotels would more actively inform consumers about their environmental activities, the number of interested practitioners would be greater. |
Abstract(Thai): | การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิเคราะห์แนวทางการรับรองตามระบบการจัดการ สิ่งแวดล้อมตามมาตรฐานใบไม้เขียวของโรงแรมในจังหวัดภูเก็ต รวมทั้งศึกษาการรับรู้ของลูกค้าและผู้บริหารของโรงแรมถึงความสำคัญของการใช้แนวทางปฏิบัติที่เข็บมิตรกับสิ่งแวดล้อมสำหรับใช้เป็นแนวทางในการจัดการสิ่งแวดล้อมเพื่อเป้าหมายสูงสุดในการลดผลกระทบ และปรับปรุงคุณภาพสิ่งแวดล้อมของจังหวัดกูเก็ต ผู้วิจัยใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพโดยการสุ่มตัวอย่างโรงแรมแบบเฉพาะเจาะจง ด้วยคำถามปลายเปิดและการสัมภาษณ์แบบกึ๋งโครงสร้าง เพื่อศึกษาโรงแรมที่ผ่านการรับรองมาตราฐานใบไม้เขียว นอกจากนี้ผู้วิจัยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพเพื่อสอบถามการรับรู้ในกลุ่มลูกค้าโรงแรมดังกล่าว สำหรับการศึกษากลุ่มผู้เข้าใช้บริการของโรงแรมการศึกษาครั้งนี้คัดเลือกเฉพาะนักท่องเที่ยวชาวรัสเซียที่เข้าพักอย่างน้อย 1 คืน ณ โรงแรมที่ได้รับการรับรอง เพื่อศึกษาถึงความตระหนักด้านสิ่งแวดล้อม และการตอบสนองของลูกค้าของโรงแรม ผลจากการสำรวจกลุ่มผู้บริหารโรงแรม การศึกษาครั้งนี้พบว่าปัญหาหลักที่ เกิดขึ้นในการดำเนินงาน และการใช้แนวปฏิบัติที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อม คือทัศนคติของพนักงาน ค่าใช้จ่ายในการดำเนินการ รวมถึงการขาดความตระหนักของลูกค้า แต่พบว่าการมีส่วนร่วมใน กิจกรรมด้านสิ่งแวดล้อมจากหน่วยงานภายนอกนั้นมีแนวโน้มดีขึ้น โดยมีกลุ่มโรงแรมหลายแห่งประสบความสำเร็จในการร่วมมือกับหน่วยงานรัฐบาลและหน่วยงงานภายนอกในการจัดกิจกรรม ด้านสิ่งแวดล้อม ความสนใจในการปฏิบัติของกลุ่มลูกค้าชาวรัสเซียในโรงแรมที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมรวมถึง ความตระหนักต่อการรักษาสิ่งแวดล้อม การศึกษายังคงพบว่ามีกลุ่มลูกค้าจำนวนมากไม่ได้ใช้แนวปฏิบัติที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อม และปัจจัยที่สำคัญที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจของกลุ่ม ลูกค้าในการเข้าพักในโรงแรมที่ได้รับรองมาตราฐานการรักษาสิ่งแวดล้อม คือ ราคา การขาดความเข้าใจต่อข้อแนวทางการปฏิบัติของโรงแรมตามมาตราฐานสิ่งแวดล้อม รวมถึงนโยบายที่เป็นมิตร กับสิ่งแวดล้อมของโรงแรมเป็นอีกอุปสรรคที่ต้องได้รับการแก้ไข |
Description: | Thesis (M.B.A., Hospitality and Tourism Management)--Prince of Songkla University, 2020 |
URI: | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17746 |
Appears in Collections: | 816 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
441598.pdf | 1.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License