Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorมัทนชัย สุทธิพันธุ์-
dc.contributor.authorสุคนธา ยุคุณธร-
dc.date.accessioned2022-12-19T09:00:13Z-
dc.date.available2022-12-19T09:00:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17723-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (บช.ม. (บัญชี))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2563en_US
dc.description.abstractThe objectives of this research are to test the impact of business potential factors on financial performance, and to analyze the return on investment and investment decisions of local and franchise bakery shops in Phuket Province. Data were collected by questionnaires sanding to the population of 135 stores. 100 respondents are used as the samples (74.07 percent). As the results, business potential factors that positively affect the financial performance of local bakery brands and franchises in Phuket are business experience, being a franchise business, and customer management at the significant level of 0.01. The product variety has a positive relationship with performance at the significance level of 0.05. From the analysis of return on investment and investment decisions, it is found gross profit margin as 22.17-82.46 percent, operating profit margin and net profit margin as 16.26-82.43 percent, average return rate percent as 9.13-1,690.68, Internal rate of return as 7.53-61.29 percent, net present value accepted 20 projects due to having net present value 112.00-6,464.17 baht, the profit index accepted 25 projects because the profit index is 1.00 times. The payback period in 1 year accepted are 55 projects because the payback period is not more than 0.12 - 0.92 years.-
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectแฟรนไชส์ ภูเก็ตen_US
dc.subjectร้านเบเกอรี การเงิน ภูเก็ตen_US
dc.titleผลกระทบของปัจจัยศักยภาพธุรกิจต่อผลการดำเนินงานทางการเงินของธุรกิจร้านเบเกอรี่แบรนด์ท้องถิ่นและแฟรนไชส์ในจังหวัดภูเก็ตen_US
dc.title.alternativeImpact of Business Potential Factors on Financial Performance of Local and Franchise Bakery Shops in Phuket Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาการบัญชี-
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Accountancy)-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทดสอบผลกระทบของปัจจัยศักยภาพธุรกิจที่ส่งผลต่อผลตอบแทนจากการดำเนินงานทางการเงิน และวิเคราะห์ผลตอบแทนจากการลงทุนและการตัดสินใจในการลงทุนของธุรกิจเบเกอรี่แบรนด์ท้องถิ่นและแฟรนไชส์ในเขตจังหวัดภูเก็ต ได้เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามส่งให้ประชากร 135 ร้านค้า และได้รับการตอบกลับ 100 ชุด คิดเป็นร้อยละ 74.07 ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยศักยภาพธุรกิจที่มีผลกระทบเชิงบวกต่อผลการดำเนินงานทางการเงินของธุรกิจร้านเบเกอรี่แบรนด์ท้องถิ่นและแฟรนไชส์ในจังหวัดภูเก็ต ได้แก่ การศึกษาประสบการณ์ทำธุรกิจ การเป็นธุรกิจแฟรนไชส์ และการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ ที่ระดับนัยสำคัญ 0.01 ส่วนความหลากหลายของผลิตภัณฑ์มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับผลการดำเนินงาน ที่ระดับนัยสำคัญที่ 0.05 และจากการวิเคราะห์ผลตอบแทนจากการลงทุนและการตัดสินใจในการลงทุนพบว่า มีอัตรากำไรขั้นต้นร้อยละ 22.17-82.46 อัตรากำไรจากการดำเนินงานและอัตรากำไรสุทธิร้อยละ 16.26-82.43 อัตราผลตอบแทนถัวเฉลี่ยร้อยละ 9.13-1,690.68 อัตราผลตอบแทนภายในร้อยละ 7.53-61.29 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ ยอมรับโครงการ 20 ราย เนื่องจากมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ 112.00-6,464.17 บาท ดัชนีกำไร ยอมรับโครงการ 25 ราย เนื่องจากมีดัชนีกำไร 1.00 เท่า ระยะเวลาคืนทุนกำหนดระยะเวลาคืนทุนไว้ 1 ปี ยอมรับโครงการ 55 ราย เนื่องจากระยะเวลาคืนทุนไม่เกินกว่าที่กำหนด 0.12 - 0.92 ปี-
Appears in Collections:464 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
446562.pdf2.96 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons