Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17403
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPornpisanu Promsivapallop-
dc.contributor.authorJantiwan Samati-
dc.date.accessioned2022-02-22T02:50:30Z-
dc.date.available2022-02-22T02:50:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17403-
dc.descriptionThesis (M.B.A., Hospitality and Tourism Management (International program))--Prince of Songkla University, 2021-
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship of green attitudes and behaviours of Western Guests at green hotels in Phuket, Thailand which were influenced by the hotel guests’ personal demographics including their gender, education, and income. Global environmental awareness trends have an influence on tourists' travelling behaviours. Many hotels have achieved green practice certification to reduce their negative impact on the environment and to enhance their competitive value for tourists with eco-friendly behaviour. Evidence was found in the literature that supported the fact that tourists who stay at green hotels, generally have environmentally friendly attitudes and practise eco-friendly activities. However, it was unclear if their green attitudes affected the hotel guests’ decisions or intentions to stay at green hotels specifically with the group of Western visitors in Thailand. Therefore, this study aimed to investigate the connection between green attitudes and behaviours leading to the guests’ intentions to stay at green hotels. The results have been drawn based on a questionnaire of 400 Western tourists from 36 Green Leaf certified hotels in Phuket, Thailand. It found that age and gender had not affected the guests’ green attitudes and behaviours, but had been affected by their education. It also found that the global environment, green hotel attitude, green participation behaviour, and intention to stay were individually related. This indicated that, in designing marketing strategies to attract Western tourists intent on staying at green hotels, the hotels should pay attention to the guests’ green attitudes and behaviours which were impacted by education.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/*
dc.subjectgreen hotelen_US
dc.subjectgreen behaviouren_US
dc.subjectgreen attitudeen_US
dc.subjectgreen attributesen_US
dc.titleGreen Attitudes and Behaviours of Western Guests at Green Hotels in Phuket, Thailanden_US
dc.title.alternativeทัศนคติและพฤติกรรมสีเขียวของนักท่องเที่ยวชาวตะวันตกที่มีต่อโรงแรมสีเขียวในจังหวัดภูเก็ต-
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Hospitality and Tourism (Hospitality and Tourism Management)-
dc.contributor.departmentคณะการบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาการจัดการการบริการและการท่องเที่ยว-
dc.description.abstract-thการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบความสัมพันธ์เกี่ยวกับทัศนคติสีเขียวและพฤติกรรมสีเขียวของนักท่องเที่ยวชาวตะวันตกที่มีต่อโรงแรมสีเขียวในจังหวัดภูเก็ต ซึ่งได้รับอิทธิพลจากคุณสมบัติส่วนบุคคลของนักท่องเที่ยวของโรงแรมซึ่งได้แก่ เพศ การศึกษา และรายได้ แนวโน้มการรับรู้สภาพแวดล้อมทั่วโลกมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการเดินทางของนักท่องเที่ยว โรงแรมหลายแห่งได้ใช้การรับรองการปฏิบัติที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมเพื่อลดผลกระทบด้านลบต่อสิ่งแวดล้อมและเพื่อเพิ่มมูลค่าการแข่งขันสำหรับนักท่องเที่ยวที่มีพฤติกรรมที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อม พบหลักฐานในวรรณกรรมที่สนับสนุนความจริงที่ว่านักท่องเที่ยวที่เข้าพักที่โรงแรมสีเขียวโดยทั่วไปมีทัศนคติที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมและปฏิบัติกิจกรรมที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อม อย่างไรก็ตามยังไม่ชัดเจนว่าทัศนคติที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมของพวกเขาส่งผลต่อการตัดสินใจของลูกค้าโรงแรมหรือความตั้งใจที่จะเข้าพักที่โรงแรมสีเขียวโดยเฉพาะกับกลุ่มลูกค้าตะวันตกในประเทศไทย ดังนั้นการศึกษานี้ผลลัพธ์ได้มาจากแบบสอบถามลูกค้าโรงแรมสีเขียวชาวตะวันตกจำนวน 400 ราย จากโรงแรม 36 โรงแรมในจังหวัดภูเก็ตที่ได้รับการรับรองจากมูลนิธิใบไม้เขียว การสำรวจพบว่าอายุและเพศไม่ส่งผลต่อทัศนคติและพฤติกรรมสีเขียวของลูกค้า แต่ได้รับผลกระทบจากการศึกษา นอกจากนี้ยังพบว่าสภาพแวดล้อมทั่วโลกทัศนคติของโรงแรมสีเขียวพฤติกรรมการมีส่วนร่วมสีเขียวและความตั้งใจที่จะเข้าพักมีความสัมพันธ์กัน สิ่งนี้ชี้ให้เห็นว่าในการออกแบบกลยุทธ์ทางการตลาดเพื่อดึงดูดลูกค้าชาวตะวันตกที่ตั้งใจจะเข้าพักที่โรงแรมสีเขียวโรงแรมควรคำนึงถึงทัศนคติและพฤติกรรมที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมของลูกค้าซึ่งได้รับผลกระทบจากการศึกษาของแต่ละบุคคลen_US
Appears in Collections:816 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5930121002.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons