Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorธวัช นุ้ยผอม-
dc.contributor.authorรุสลี มูซอ-
dc.date.accessioned2022-01-27T04:17:24Z-
dc.date.available2022-01-27T04:17:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17395-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.(อิสลามศึกษา))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2562en_US
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study Members' Satisfaction with the service of employees in IbnuAffan Islamic Cooperation Limited, Pattani Province and to improve quality of the Cooperation based onthe results of the study. The sample was 394 members of IbnuAffan Islamic Cooperation Limited. The research instrument was a questionnaire. The data was analyzed by frequency, mean and standard deviation. The results showed that members' satisfaction with the service of IbnuAffan Islamic cooperation Limited was high in overall. When the results were examined in each aspect, it was found that all aspects were in high level. All aspects was arranged from high to low means respectively. (1) the aspect of employees' appearances and reliability were satisfied by members in high level. They were showing honesty (Amanah), telling the truth or keeping promises of employees. (2) Employees' reaction to members was in high level. When it was focused in each aspect,every aspect was in high level; employees had good manners and politeness, and also provided service equally to members. They were equal to having reliability of providing service by employees. (3) Caring of employees on as individual member was in high level in overall; smiling and providing service friendly to each member in the same way. The employees advised ways of accessing to news relating members and they took care of members very well so the members felt that they were important. Moreover, suggestions to improve quality of the service were as following; granting understanding of service increasingly and thoroughly, providing fast loan. Moreover, members wanted the cooperation to expand and to open new branches and they wanted employees to wear uniforms with the identity.-
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานีen_US
dc.subjectความพึงพอใจen_US
dc.subjectการให้บริการของเจ้าหน้าที่en_US
dc.subjectไทย (จังหวัดชายแดนภาคใต้)en_US
dc.titleความพึงพอใจในการให้บริการของเจ้าหน้าที่สหกรณ์อิสลามอิบนูอัฟฟาน จำกัด จังหวัดปัตตานีen_US
dc.title.alternativeSatisfaction of Services Offered by Employees of Ialamic Cooperative, at Pattani Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Islamic Sciences-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการอิสลาม-
dc.description.abstract-thการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อศึกษาความพังพอใจในการให้บริการ ของเจ้าหน้าที่สหกรณ์อิสลามอิบนูอัฟฟาน จำกัด จังหวัดปัตตานี และนำผลจากการศึกษาใช้เป็น ข้อมูลสำหรับสหกรณ์ฯ เพื่อปรับปรุง แก้ไข และการพัฒนาคุณภาพของสหกรณ์ฯ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ สมาชิกสหกรณ์อิสลาม อิบนูอัฟฟาน จำกัด จำนวน 394 ตัวอย่าง การวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่การแจกแจงความถี่, ค่าเฉลี่ย และค่าเบี้ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่าสมาชิกมีความพอใจต่อการให้บริการของเจ้าหน้าที่สหกรณ์อิสลาม อิบนูอัฟฟ่าน จำกัด จังหวัดปัตตานี ภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า ทุกด้านอยู่ในระดับมาก โดยเรียงตามลำดับค่าห้เลี่ยจากมากไปน้อย คือ (1) ด้านรูปลักษณ์และความน่าเชื่อถือความพึงพอใจของสมาชิกในการให้บริการของ เจ้าหน้าที่อยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า ทุกข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ เจ้าหน้าที่มีความ ชื่อสัตย์ (อามานะฮ) ไม่พูดโกหก หรือผิดสัญญา (2) ด้านการตอบสนองสมาชิกภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า ทุกข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ เจ้าหน้าที่มีมารยาท มีความสุภาพ และเจ้าหน้าที่ให้บริการแก่สมาชิกด้วยความเสมอภาค และเจ้าหน้าที่สร้างความน่าเชื่อมั่นในการให้บริการเฉลี่ยมีค่าเท่ากัน (3) ด้านการดูแลเอาใจใส่สมาชิกเป็นร่ายบุคคล ภาพรวมอยู่ในระดับมาก คือ เจ้าหน้าที่มีความยิ้มแย้ม แจ่มใส และบริการเป็นกันเองต่อสมาชิกทุกคน เท่ากันกับเจ้าหน้าที่ได้แนะนำช่องทางหลายช่องทางในการเข้าถึงข้อมูลข่าวสารต่างๆให้สมาชิกทราบ และเจ้าหน้าที่เอาใจใส่ต่อสมาชิกทุกคนเป็นอย่างดี ทำให้สมาชิกมีความรู้สึกว่าตนมีความสำคัญ ในส่วนข้อเสนอแนะ ได้แก่การให้ความเข้าใจต่อใจบริการให้มากขึ้นและทั่วถึงมากกว่าที่เป็นอยู่ ควรจัดให้มีระบบกระบวนการกู้เงินที่รวดเร็วขึ้น ควรขยายหรือเปิดสาขาเพิ่มเติม และควรเน้นความเป็นเอกลักษณ์ในการแต่งกายของเจ้าหน้าที่-
Appears in Collections:761 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TC1637.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.