Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17311
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สูรีนา มะตาหยง | - |
dc.contributor.author | สุมาลี เรืองธนู | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-28T03:07:32Z | - |
dc.date.available | 2021-10-28T03:07:32Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/17311 | - |
dc.description | วิทยาศาตรมหาบัณฑิต (การจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศ) ,2563 | en_US |
dc.description.abstract | Information technology plays an important role in the development and improvement of the organizational work processes to be more efficient. Currently, the document division (Saraban) of Narathiwat Technical College, Narathiwat Rajanagarindra University is facing problems due to inefficiency of document working process. This has resulted the delay, wasting of resources and manpower. In response to the problem mentioned above, the researchers applied G Suite for Education to develop an online document system. Additionally, the system was complemented a notification function for correspondence news with LINE Notification API service. Besides, the lean management approach was practiced to improve and evaluate the process efficiency. The evaluation results showed the efficiency of registration process for receiving document was increased by 0.28%, the registration of sending document was increased 48%, and the document retrieval process was increased to 31.61%. The operating time was reduced by 2,259 minutes. The efficiency of the entire system increased 26.04%. The satisfaction of the users of the system was satisfied at 4.41 which was very satisfied. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/ | * |
dc.subject | สารบรรณอิเล็กทรอนิกส์ | en_US |
dc.subject | G Suite for Education | en_US |
dc.title | การปรับปรุงเอกสารอิเล็กทรอนิกส์ด้วยแอปพลิเคชันกูเกิลเพื่อการศึกษา ร่วมกับการแจ้งเตือนผ่านไลน์ กรณีศึกษา วิทยาลัยเทคนิคนราธิวาส มหาวิทยาลัยนราธิวาสราชนครินทร์ | en_US |
dc.title.alternative | Enhancement of Electronic Document System with G Suite for Education and LINE Notification : A case study of Narathiwat Technical College Princess of Naradhiwas University | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Engineering Management of Information Technology | - |
dc.description.abstract-th | เทคโนโลยีสารสนเทศมีบทบาทสำคัญในการพัฒนาและปรับปรุงกระบวนการทำงานขององค์กรให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น ปัจจุบันหน่วยงานสารบรรณวิทยาลัยเทคนิคนราธิวาส มหาวิทยาลัยนราธิวาสราชนครินทร์กำลังประสพปัญหาเนื่องจากกระบวนการทำงานขาดประสิทธิภาพ ส่งผลให้เกิดความล้าช้า สิ้นเปลืองทรัพยกร และกำลังคน จากปัญหาดังกล่าวผู้วิจัยจึงนำแอปพลิเคชันเพื่อการศึกษา (G Suite for Education) พัฒนาระบบสารบรรณออนไลน์ และเพิ่มฟังก์ชันการแจ้งเตือนข่าวสารงานสารบรรณด้วยบริการแจ้งเตือนผ่านไลน์ (LINE Notification API) โดยนำแนวการจัดการแบบลีน (Lean) มาปรับปรุงกระบวนการทำงานและประเมินประสิทธิภาพ ผลการประเมินแสดงให้เห็นว่า ประสิทธิภาพในการลงทะเบียนหนังสือรับเพิ่มขึ้นร้อยละ 0.28 ประสิทธิภาพการลงทะเบียนหนังสือส่งเพิ่มขึ้นร้อยละ 48 และประสิทธิภาพในการค้นคืนหนังสือเพิ่มขึ้นเป็นร้อยละ 31.61 ภาพรวมทั้งระบบใช้เวลาในการดำเนินงานลดลง 2,259 นาที ประสิทธิภาพการทำงานทั้งระบบเพิ่มขึ้นคิดเป็นร้อยละ 26.04 ความพึงพอใจของผู้ใช้งานระบบงานสารบรรณมีความพึงพอใจเฉลี่ยอยู่ที่ 4.41 ซึ่งอยู่ในระดับพอใจมาก | en_US |
Appears in Collections: | 229 Minor Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6210121033.pdf | 6.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License