Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/13356
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nareeya Weerakit | - |
dc.contributor.author | Phyo Myint Zu | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-27T08:28:15Z | - |
dc.date.available | 2021-01-27T08:28:15Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/13356 | - |
dc.description | Thesis (M.B.A., Hospitality and Tourism Management)--Prince of Songkla University, 2019 | en_US |
dc.description.abstract | The objectives of this study were (1) to examine hotel managers' leadership behaviors and their employees' engagement in Mandalay, Myanmar: (2) to investigate the impact of employee characteristics in terms of gender, age, education and work experience in the service related industry on employee engagement: and (3) to investigate the relationship between leadership behavior and employee engagement in hotel industry in Mandalay, Myanmar. Quantitative research using questionnaires was applied to collect data from Myanmar employees. One thousand five hundred were distributed and 459 usable completed were returned. The results showed that Myanmar hotel employees are somewhat engaged. Overall, most of the respondents perceived that their immediate supervisors exercise Informing, Coaching, Supports Team, Leading by Example, Effective Performance and Displays Integrity while only a few of the employees agreed that their managers exercise Participative Decision Making and Shows concern for the team members well-being. The results also showed that gender does not have any significant differences on the perception towards their leadership behavior. The results further showed that age, education and work experience in the service industry have some significant differences on the perception towards their leadership behavior. Employees' age has significant differences on the leadership behavior of "Coaching, Supports Team and Leading by Example". Employees' education has significant differences on the leadership behavior of "Supports Team" and employees' work experience in the service industry has significant differences on the leadership behavior of "Informing, Coaching, Supports Team, Shows concern for the team members' well-being and Effective Performance". For the engagement level, the research found that there are significant differences between gender, age, education level and work experience in the service industry of the respondents and employee engagement. The results also showed that display integrity, coaching, informing and supports team have a positive relationship with employee engagement when participative decision making has a negative relationship with employee engagement. In contrast, effective performance, leading by example and showing concern for employees' well-being do not have any impact on employee engagement. The results of the study will be useful for the hotel managers to know about the engagement level of their employees. This further suggested the managers to know which leadership behaviors to exercise to make the employees in Myanmar more engaged. This research also suggested the employers to know which factors they should concern while hiring managers. More research should be done in every sector in Myanmar | - |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Prince of Songkla University | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Thailand | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/th/ | * |
dc.subject | Hotels Personnel management | en_US |
dc.subject | Employee loyalty Myanmar | en_US |
dc.title | The Effect of Leadership Behavior on Employee Engagement: A case study of hotels in Mandalay, Myanmar | en_US |
dc.title.alternative | ผลกระทบของพฤติกรรมความป็นผู้นำต่อความผูกพันของพนักงาน : กรณีศึกษาโรงแรมในมันดาเลย์ ประเทศพม่า | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.contributor.department | Faculty of Hospitality and Tourism (Hospitality and Tourism Management) | - |
dc.contributor.department | คณะการบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาการจัดการการบริการและการท่องเที่ยว | - |
dc.description.abstract-th | การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้เพื่อ (1) สํารวจพฤติกรรมความเป็นผู้นําของผู้จัดการ โรงแรมความผูกพันของพนักงานในเมืองมันดาเลย์ ประเทศพม่า: (2) วิเคราะห์ผลกระทบ ของ ลักษณะในด้าน เพศอายุการศึกษา และประสบการณ์การทํางานในอุตสาหกรรมที่เกี่ยวข้องกับก ารบริการ ต่อความผูกพันของพนักงาน: และ (3) วิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรม ความ เป็นผู้นําและความผูกพันของพนักงานในอุตสาหกรรม โรงแรมในเมืองมันดาเลย์ ประเทศพม่า โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูลจากพนักงานโรงแรมชาว พม่าในเมืองมันดาเลย์ มีการแจกแบบสอบถามไปทั้งหมด 1,500 ชุด และได้รับการตอบกลับและ สามารถใช้ได้เป็นจํานวน 459 ชุด ผลการศึกษา พบว่า พนักงานโรงแรมพม่ามี ความผูกพันในระดับ ปานกลางโดยภาพรวม ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่รู้สึกว่า ผู้บังคับ บัญชาโดยตรงของเขามีการ ให้ข้อมูล มีการโค้ช สนับสนุนทีม นําหรือสอนโดยการแสดงให้เห็นเป็ นแบบอย่างการปฏิบัติงานที่ มีประสิทธิภาพ และมีศีลธรรมจรรยา ในขณะที่มีพนักงานส่ วนน้อยที่เห็นด้วยว่า ผู้จัดการของเขามี การเปิดโอกาสให้มีส่วนร่วมในการตัดสินใจ และให้ความสําคัญกับความเป็นอยู่ที่ดีของสมาชิกใน ทีม ผลการศึกษา ยังพบว่า เพศไม่มีผลทําให้ การรับรู้ต่อพฤติกรรมความเป็นผู้นําของหัวหน้าพวก เขาแตกต่างอย่างมีนัยสําคัญ นอกจากนี้ ผลการศึกษายังแสดงให้เห็นว่า อายุ การศึกษา และ ประสบการณ์การทํางาน ในอุตสาหกรรมการบริการค่อนข้างมีผลกระทบต่อการรับรู้พฤติกรรม ความเป็นผู้นําของหัวหน้าพวกเขาอย่างมีนัยสําคัญ โดยปัจจัยด้านอายุมีความแตกต่ างอย่างมี นัยสําคัญในการรับรู้พฤติกรรมความเป็นผู้นําในด้าน การโค้ช การสนับสนุนทีม และ การนําหรือ สอนโดยการ แสดงให้เห็นเป็นแบบอย่าง ปัจจัยด้านการศึกษามีความแตกต่างอย่างมีนัยสําคัญต่อ การรับรู้ พฤติกรรมความเป็นผู้นําด้าน การสนับสนุนทีม และปัจจัยด้านประสบการณ์การทํางานขอ งพนักงานในอุตสาหกรรมการบริการมีความแตกต่างอย่างมีนัยสําคัญต่อการรับรู้ในด้าน การใ ห้ ข้อมูล การโค้ช การสนับสนุนทีม การให้ความสําคัญกับความเป็นอยู่ที่ดีของสมาชิกในทีม และการ ปฏิบัติงานอย่างมีประสิทธิภาพ สําหรับระดับความผูกพัน ผลการวิจัย พบว่า มีความแตกต่าง ระหว่างเพศ อายุ และระดับการศึกษาของผู้ตอบแบบสอบถามและควา มผูกพันของพนักงาน อย่างไรก็ตาม ประสบการณ์การทํางานในอุตสาหกรรมการ บริการทําให้ความผูกพันของพนักงานมี ความแตกต่างอย่างมีนัยสําคัญ ผลการศึกษา พบว่า การมีศีลธรรมจรรยา การโค้ช การให้ข้อมูล และการ สนับสนุนทีม มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความผูกพันของพนักงาน ในขณะที่ การเปิดโอกาสให้มี ส่วนร่วมในการตัดสินใจ มีความสัมพันธ์เชิงผูกพันกับความผูกพันของพนักงาน ในทางตรงกัน ข้าม การปฏิบัติงานอย่างมีประสิทธิภาพ การนําหรือสอนโดยการแสดง ให้เห็นเป็นแบบอย่าง และ การให้ความสําคัญกับความเป็นอยู่ที่ดีของสมาชิกในทีม ไม่มีผลกระทบต่อความ ผูกพันของ พนักงาน ผลของการศึกษานี้จะเป็นประโยชน์สําหรับผู้จัดการโรงแรมทําให้รู้ระดับความ ผูกพันของพนักงานของเขา และรู้ว่าพฤติกรรมความเป็นผู้นําอะไรบ้างที่ทําให้พนักงานมีความ ผูกพันมากขึ้น ผลการศึกษานี้ยังทําให้นายจ้างได้ว่าปัจจัยอะไรบ้างที่เขาควรให้ความสําคัญในการ คัด เลือกผู้จัดการ นอกจากนี้ ผู้วิจัยเสนอให้มีการศึกษาในหัวข้อนี้ในทุกทุกภาคส่วนธุรกิจในพม่า | - |
Appears in Collections: | 816 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
438062.pdf | 1.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License