Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรพจน์ ปานรอด-
dc.contributor.authorปารมี รอดกลิ่น-
dc.date.accessioned2020-02-11T07:21:43Z-
dc.date.available2020-02-11T07:21:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12567-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (บธ.ม. (การตลาด))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2562en_US
dc.description.abstractThe objective of this research is 1) to study the factors related to trust 2) to study the trust that affects the decision to buy gems and jewelry products through Facebook Live channel of Consumers in Thailand Collected from a questionnaire by using online data of survey can collecting 384 questionnaire sets using multiple regression analysis. The results showed that the factors that the online social network marketing in the overall effect Trust, which causes the decision to buy gem and jewelry products through the channel of Live Facebook Live. With statistical significance at the level of 0.05 and found that factors affecting the social media market Affect trust, which causes the decision to buy gem and jewelry products through live channel Facebook Live. Of consumers in Thailand With statistical significance at the level of 0.05, including the five factors consisting of Entertainment, interaction, popularity, specificity and word-of-mouth marketing By all five aspects (Sig = 0.00) The correlation analysis of factors affecting marketing through Facebook Live Which affects the trust which causes the decision to buy gem and jewelry products of consumers in Thailand In general, Were significant related positively At 0.05 level-
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์en_US
dc.subjectความพอใจของผู้บริโภคen_US
dc.subjectผู้บริโภคen_US
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อความไว้วางใจซึ่งทำให้เกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอัญมณีและเครื่องประดับผ่านช่องทางการถ่ายทอดสดเฟสบุ๊คไลฟ์ (Facebook Live) ของผู้บริโภคในประเทศไทยen_US
dc.title.alternativeFactors Influencing Trust and Decision to Buy Gems and Jewelry Products Through Fecebook Live Channel of Thai Consumersen_US
dc.typeThesisen_US
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่สัมพันธ์ต่อความไว้วางใจ 2) เพื่อศึกษา ความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอัญมณีและเครื่องประดับผ่านช่องทาง การถ่ายทอดสดเฟซบุ๊กไลฟ์ (Facebook Live) ของผู้บริโภคในประเทศไทย เก็บรวบรวมจากแบบสอบถาม โดยใช้วิธีการเก็บข้อมูลออนไลน์ผ่าน survey can จํานวนทั้งสิ้น 384 ชุด โดยใช้การวิเคราะห์ถดถอย เชิงพหุ ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตลาดผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ ในภาพรวม ส่งผล ต่อความไว้วางใจซึ่งทําให้เกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอัญมณีและเครื่องประดับผ่านช่องทาง การถ่ายอดสดเฟซบุ๊กไลฟ์ อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตลาด โซเชี่ยวมีเดีย ส่งผลต่อความไว้วางใจซึ่งทําให้เกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอัญมณีและเครื่อง ประดับ ผ่านช่องทางการถ่ายทอดสดเฟซบุ๊กไลฟ์ ของผู้บริโภคในประเทศไทย อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ ระดับ 0.05 ได้แก่ปัจจัยทั้งห้าประกอบด้วย ด้านความบันเทิง ด้านการปฏิสัมพันธ์ ด้านความนิยม ด้านความเฉพาะเจาะจง และด้านการตลาดแบบปากต่อปาก โดยทั้งห้าด้าน (Sig = 0.00) ผลการวิเคราะห์สหสัมพันธ์ของปัจจัยที่ส่งผลต่อการตลาดผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจซึ่งทําให้เกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอัญมณีและเครื่องประดับผ่าน ช่องทางการถ่ายทอดสดเฟซบุ๊กไลฟ์ (Facebook Live) ของผู้บริโภคในประเทศไทย ในภาพรวมมี ความสัมพันธ์กันในระดับสูง อย่างมีค่านัยสําคัญทางสถิติที่ 0.05-
Appears in Collections:460 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435446.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.