Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorThanyapa Palanukulwong-
dc.contributor.authorMareekee Madeng-
dc.date.accessioned2020-02-11T06:48:26Z-
dc.date.available2020-02-11T06:48:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12560-
dc.descriptionThesis (M.A., Teaching English as an International Language)--Prince of Songkla University, 2019en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effectiveness of dialogue journal writing on writing performance in terms of writing fluency and accuracy, to examine the participants' attitudes towards English writing, the use of dialogue journals, and the participants' willingness to write after the use of dialogue journals. Twenty-nine Mattayom Suksa 4 (grade 10) students in an Islamic private school in Pattani participated in this study. Each participant was required to write a journal once a week throughout 14 weeks. The dialogue journal was then responded by a peer with a comparable level of English proficiency. A pre- and post- writing test, 10 journal entries by each participant and three sets of questionnaires were used as instruments for data collection. The results revealed that the participants' writing abilities in terms of writing fluency and accuracy significantly increased after the use of dialogue journal writing (p < .01). The result also showed that the participants had positive attitudes towards writing in English (p < .05) and the use of dialogue journal writing. Also, the participants were more willing to write after the implementation of dialogue journal writing. Pedagogical implications to boost the use of dialogue journals to have effective EFL writing pedagogy in the Thai context are proposed.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.subjectEnglish language Writingen_US
dc.subjectEnglish language Conversation and phrase booken_US
dc.titleUsing Dialogue Journals to Develop Less Able EFL Students' Writing Skills and Willingness to Writeen_US
dc.title.alternativeการใช้บันทึกเขียนแบบสนทนาเพื่อพัฒนาทักษะการเขียนและความเต็มใจในการเขียนของผู้เรียนที่มีระดับความสามารถทางภาษาอังกฤษต่ำen_US
dc.typeThesisen_US
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้ได้ศึกษาประสิทธิผลของการใช้บันทึกแบบสนทนา (Dialogue Journals) ที่มีต่อความสามารถในการเขียนในด้านความคล่องแคล่วและความถูกต้องของผู้เรียน และศึกษา ทัศนคติของผู้เรียนต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ การใช้บันทึกแบบสนทนา และความ เต็มใจในการเขียนภาษาอังกฤษ (Willingness to Write) กลุ่มตัวอย่างของงานวิจัยนี้คือนักเรียนชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 4 ซึ่งมีผลการเรียนอ่อน จํานวน 29 คนในโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลามแห่งหนึ่ง ในจังหวัดปัตตานี โดยผู้เรียนเขียนบันทึกแบบสนทนาสัปดาห์ละครั้งเป็นระยะเวลา 14 สัปดาห์ โดยมี การแลกเปลี่ยนบันทึกแบบสนทนาระหว่างเพื่อนร่วมชั้นเรียนที่มีระดับความสามารถทางภาษาอังกฤษ ใกล้เคียงกัน เครื่องมือ การวิจัยประกอบด้วย แบบทดสอบการเขียน บันทึกแบบสนทนาจํานวนคนละ 10 ชิ้น และแบบสอบถามทัศนคติ จํานวน 3 ชุด ผลการวิจัยพบว่า ความสามารถทางการเขียนหลังจากการทดลองของกลุ่มตัวอย่าง เพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ทั้งทางด้านความคล่องแคล่วและความถูกต้องทางการ เขียน นอกจากนี้ยังพบว่ากลุ่มตัวอย่างมีทัศนคติเชิงบวกต่อการเขียนภาษาอังกฤษสูงขึ้นอย่างมี นัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 มีทัศนคติที่ดีต่อการเขียนบันทึกแบบสนทนา และมีความเต็มใจในการ เขียนสูงขึ้นหลังจากการใช้บันทึกแบบสนทนา งานวิจัยนี้นําเสนอประโยชน์ต่อการสอนในการใช้บันทึก แบบสนทนาเพื่อให้การเรียนการสอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศอย่างมีประสิทธิภาพใน บริบทการศึกษาของประเทศไทย-
Appears in Collections:890 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435377.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.