Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12541
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 ซ้ำและการสื่อสารการตลาดแบบปากต่อปากของผู้โดยสารรถประจำทางในจังหวัดนครศรีธรรมราช |
Other Titles: | Factors Influencing Intention to Repurchase the Air Conditioned Bus Service and Word-of-Mouth of Passengers in Nakorn Si Tammarat Province |
Authors: | วรพจน์ ปานรอด ปาริสา ชนะสิทธิ์ Faculty of Management Sciences (Business Administration) คณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ |
Keywords: | ผู้ประกอบการขนส่ง นครศรีธรรมราช;รถประจำทาง ค่าโดยสาร นครศรีธรรมราช |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ |
Abstract: | This research aims to study 1) the importance of service quality, perceived of money, intention to repurchase, and word of mouth of the first class air-conditioned bus's passengers, 2) service quality influencing the perceived of money, 3) service quality influencing the intention to repurchase, 4) perceived of money influencing the intention to repurchase, and 5) intention to repurchase influencing the word of mouth. A questionnaire was used as a tool to collect data from 400first class air-conditioned bus's passengers in Nakorn Si Tammarat Province. The data were analyzed by frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, and regression analysis The research findings were as follows: 1) the importance of service quality, perceived of money, intention to repurchase, and word of mouth of the first class air-conditioned bus's passengers were at a high level, 2) service quality significantly influence the perceived of money, 3) service quality significantly influence the intention to repurchase, 4) perceived of money significantly influence the intention to repurchase, and 5) intention to repurchase significantly influence the word of mouth. Based on research findings, the entrepreneurs of first class air-conditioned bus should set measures to maintain the bus's engine performance and security check of the bus before running in order to passengers to be confident in the service. This implement will make passengers to use the service again and word-of-mouth to increase the number of passengers. |
Abstract(Thai): | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับความสําคัญของคุณภาพการบริการ การรับรู้ คุณค่าเงิน ความตั้งใจในการใช้บริการซ้ํา และการสื่อสารการตลาดแบบปากต่อปากของผู้โดยสาร รถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 2) คุณภาพการบริการที่มีอิทธิพลต่อการรับรู้คุณค่าเงินของผู้โดยสารรถ โดยสารปรับอากาศชั้น 1 3) คุณภาพการบริการที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสาร ปรับอากาศชั้น 1 ซ้ํา 4) การรับรู้คุณค่าเงินที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสารปรับ อากาศชั้น 1 ซ้ํา และ 5) ความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 ซ้ําที่มีอิทธิพลต่อ การสื่อสารการตลาดแบบปากต่อปากผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากผู้โดยสารรถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 ในจังหวัดนครศรีธรรมราช จํานวน 400 คน และวิเคราะห์ ข้อมูลด้วยสถิติค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอย ผลการวิจัย พบว่า 1)ระดับความสําคัญของคุณภาพการบริการ การรับรู้คุณค่าเงิน ความตั้งใจในการใช้บริการซ้ํา และการสื่อสารการตลาดแบบปากต่อปากของผู้โดยสารรถโดยสาร ปรับอากาศชั้น 1 อยู่ในระดับมาก 2) คุณภาพการบริการมีอิทธิพลต่อการรับรู้คุณค่าเงินของผู้โดยสาร รถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 3) คุณภาพการบริการมีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสาร ปรับอากาศชั้น 1 ซ้ํา 4) การรับรู้คุณค่าเงินมีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสารปรับ อากาศชั้น 1 ซ้ํา และ 5) ความตั้งใจในการใช้บริการรถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 ซ้ํามีอิทธิพลต่อการสื่อสาร การตลาดแบบปากต่อปาก จากข้อค้นพบของงานวิจัย ผู้ประกอบการรถโดยสารปรับอากาศชั้น 1 ควรกําหนด มาตรการในการบํารุงรักษาสมรรถนะของเครื่องยนต์ของรถโดยสารหรือตรวจสอบความปลอดภัย ของรถโดยสารก่อนการวิ่งให้บริการเพื่อให้ผู้โดยสารเกิดความมั่นใจในการใช้บริการ ซึ่งนําไปสู่ การกลับมาใช้บริการซ้ําและการบอกต่อแบบปากต่อปากเพื่อเพิ่มจํานวนผู้โดยสาร |
Description: | วิทยานิพนธ์ (บธ.ม. (การตลาด))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2562 |
URI: | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12541 |
Appears in Collections: | 460 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
435339.pdf | 1.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.