Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSumana Laparojkit-
dc.contributor.authorPrapatsara Anantapokai-
dc.date.accessioned2020-02-03T07:34:49Z-
dc.date.available2020-02-03T07:34:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12521-
dc.descriptionThesis (M.B.A., Business Administration (International program))--Prince of Songkla University, 2017en_US
dc.description.abstractThis research aims to explore the perceptions about green transportation, its challenges and opportunities and its influence toward buying behaviours from the perspectives of transportation service customers in Southern Thailand. While the research on the green transportation is continually increasing, there are still a few studies on the green transportation particularly in the South of Thailand. To progress the study, the literature on green logistics, green transportation, sustainable development and business buying behavior were adopted. The qualitative case study was implemented. Data saturation was reached when interviewing twenty transportation service customers. The criteria for selecting these samples were based on at least five year of their working experiences in transportation industry and these samples must be the people who have authorities to select transportation services providers. The results showed that the green implementation does not have any effect in the transportation service customers' buying decision. As a consequence, most of the transportation companies rarely apply the green policy. The study offers a Thai perspective towards the green transportation and its practice adding to the literature and provides suggestions to the green transportation approach.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.subjectCommercial products Transportation, Shipment of goods Thailanden_US
dc.subjectTransportation Thailanden_US
dc.titleA Perspective of Transportation Service Customer on Green Transportation towards Buying Behaviour : A Study of Southern Industry Thailanden_US
dc.title.alternativeพฤติกรรมการซื้อที่มีผลต่อการขนส่งสีเขียวในมุมมองของผู้ใช้บริการขนส่ง : กรณีศึกษาอุตสาหกรรมขนส่งภาคใต้ประเทศไทยen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษามุมมองต่อการขนส่งสีเขียวรวมถึงปัญหาและ โอกาส อีกทั้งปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการจากมุมมองของผู้ใช้บริการขนส่งในภาคใต้ประเทศไทย ถึงแม้ว่าจะมีงานวิจัยด้านการขนส่งสีเขียวเกิดขึ้นอย่างต่อเนื่อง แต่กรณีศึกษาในภาคใต้ของประเทศไทยนั้นยังคงมีจำนวนน้อย ซึ่งงานวิจัยฉบับนี้ได้มีการทบทวนวรรณกรรมที่เกี่ยวข้องในเรื่องของโลจิสติกส์เพื่อสิ่งแวดล้อม การขนส่งสีเขียว การพัฒนาที่ยั่งยืนและพฤติกรรมการซื้อขององค์กร เพื่อนำมาเป็นแนวทางในกรณีศึกษาเชิงคุณภาพนี้ ทั้งนี้ผู้ใช้บริการขนส่งได้ให้ความร่วมมือในการสัมภาษณ์เพื่อเก็บข้อมูจำนวนทั้งสิ้น 20 รายโดยมีเกณฑ์ในการคัดเลือกจากประสบการณ์ทำงานในอุตสาหกรรมการขนส่งอย่างน้อย 5 ปี และผู้ใช้บริการขนส่งเหล่านี้จะต้องเป็นผู้ที่มีอำนาจในการตัดสินใจเลือกผู้ให้บริการขนส่ง จากผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าวิธีการขนส่ง สีเขียวนั้นไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการของผู้ใช้บริการขนส่งสินค้า ซึ่งส่งผลให้บริษัทขนส่ง ส่วนใหญ่ไม่ได้ให้ความสำคัญที่จะนำการขนส่งขนส่งสีเขียวนั้นมาปฏิบัติใช้ นอกจากนี้ผลการวิจัย นี้ยังนำเสนอมุมมองของคนไทยที่มีต่อการขนส่งสีเขียวพร้อมทั้งแนะนำแนวทางในการขนส่งเพื่อลดผลกระทบที่เกิดขึ้นต่อสิ่งแวดล้อมอีกด้วย-
Appears in Collections:460 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
422704.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.