Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12518
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDaraneekorn Supanti-
dc.contributor.authorSorawit Wutijaroenwong-
dc.date.accessioned2020-02-03T07:18:04Z-
dc.date.available2020-02-03T07:18:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/12518-
dc.descriptionThesis (M.B.A., Business Administration (International Program))--Prince of Songkla University, 2017en_US
dc.description.abstractThe study examines factors influencing employee engagement and employee loyalty of generation Y employees in Hatyai hotels. Self-administered questionnaires were distributed to generation Y employees in fifteen large-size hotels in Hatyai. Multiple regressions were used to examine whether relationship with supervisor, reward and recognition, training and development, and employee communication are significantly related to employee engagement and employee loyalty. Results revealed that reward and recognition, and employee communication have significant and positive effects on employee engagement. In addition, reward and recognition, training and development, and employee communication are significantly related to employee loyalty. These findings suggest that hotel managers who handling with generation Y employees should strongly focus on how organizations provide reward and recognition as well the establishment of effective communication channel that motivate and retain employees to be more loyal and highly engaged at work.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPrince of Songkla Universityen_US
dc.subjectHotels Employees Thailand Songkhlaen_US
dc.subjectEmployee loyalty Thailand Songkhlaen_US
dc.titleEnhancing Employee Engagement and Employee Loyalty among Generation Y Employees : A Case Study of Large Hotels in Hatyai, Songkhlaen_US
dc.title.alternativeการเสริมสร้างความผูกพันและความจงรักภักดีของพนักงานเจเนอเรชั่นวาย : กรณีศึกษาโรงแรมขนาดใหญ่ในอำเภอหาดใหญ่จังหวัดสงขลาen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFaculty of Management Sciences (Business Administration)-
dc.contributor.departmentคณะวิทยาการจัดการ ภาควิชาบริหารธุรกิจ-
dc.description.abstract-thงานวิจัยนี้ศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความผูกผันและความจงรักภักดีของพนักงานเจ เนอเรชั่นวาย ในโรงแรมหาดใหญ่จำนวน 15 แห่งโดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณตรวจสอบว่าความสัมพันธ์กับหัวหน้า การจ่ายผลตอบแทน การฝึกอบรมและการพัฒนาและการ สื่อสารกับพนักงานมีความสัมพันธ์กับความผูกพันและความจงรักภักดีของพนักงานหรือไม่ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าผลตอบแทนและการสื่อสารกับพนักงานส่งผลให้เกิดความผูกพันของพนักงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนี้การจ่ายผลตอบแทน การฝึกอบรมและพัฒนาและการสื่อสารกับพนักงานมีความสัมพันธ์กับความจงรักภักดีของพนักงาน ผลการวิจัยชิ้นนี้ชี้ให้เห็น ว่าผู้จัดการโรงแรมควรมุ่งเน้นการจ่ายผลตอบแทนและการส่งเสริมการสื่อสารอย่างมีประสิทธิผลแก่พนักงานเจเนอเรชั่นวายเพื่อสร้างแรงจูงใจและรักษาพนักงานให้มีความภักดีและความผูกพัน ต่อองค์กรมากยิ่งขึ้น-
Appears in Collections:460 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
422687.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.