Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11489
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nareeya Weerakit | - |
dc.contributor.author | Yulia Lozovitskaya | - |
dc.date.accessioned | 2018-02-13T04:18:59Z | - |
dc.date.available | 2018-02-13T04:18:59Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11489 | - |
dc.description | Thesis (M.B.A., (Hospitality and Tourism Management (International Program)))--Prince of Songkla University, 2017 | th_TH |
dc.description.abstract | This study aims to examine the key factors leading to improving interdepartmental communication in hospitality industry in Phuket. It specifically seeks to test and evaluate a theoretical framework which consists of certain HR practices affecting the improvement of interdepartmental communication that have been found from a literature review. The target population was full time 4-5 star hotel employees in Phuket. 600 questionnaires were distributed and 441 returned and usable that represented a response rate of 73.5%. The results showed that 4 dimensions of HR practices (team work, training, core values and personal development) exerted positive correlation with the interdepartmental communication. Hotels should focus on and maintain a positive organizational culture, provide more training for skills development of their staff and build-up team work atmosphere to ensure that their employees could work together with a higher level of interdepartmental communication. Based on the findings, it was concluded that there was a significant relationship between the types of hotel and levels of job position towards HR practices. | - |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | Prince of Songkla University | th_TH |
dc.subject | Hotels Employees Thailand Phuket | th_TH |
dc.subject | Service industries Thailand Phuket | - |
dc.title | Improving Interdepartmental Communication in Hospitality Idustry : A Case Study of 4-5 Star Hotel Employees in Phuket | th_TH |
dc.title.alternative | การปรับปรุงการสื่อสารระหว่างแผนกในอุตสาหกรรมการบริการ : กรณีศึกษาของพนักงานโรงแรม 4-5 ดาวในภูเก็ต | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.contributor.department | Faculty of Hospitality and Tourism ( Hospitality and Tourism Management) | - |
dc.contributor.department | คณะการบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาการจัดการการบริการและการท่องเที่ยว | - |
dc.description.abstract-th | การศึกษาครั้งนี้มีเป้าหมายเพื่อประเมินปัจจัยสําคัญที่นําไปสู่การปรับปรุงการสื่อสาร ระหว่างแผนกในอุตสาหกรรมการบริการในจังหวัดภูเก็ต โดยการทดสอบและประเมินทฤษฎีเกี่ยวกับ แนวปฏิบัติทางด้านทรัพยากรมนุษย์ที่มีผลต่อการปรับปรุงการสื่อสารระหว่างแผนกที่พบในงานวิจัยที่ ผ่านมา กลุ่มเป้าหมาย คือ พนักงานเต็มเวลาของโรงแรม 4-5 ดาวในจังหวัดภูเก็ต มีการเก็บข้อมูลโดย การแจกแบบสอบถามจํานวนทั้งสิ้น 600 ชุด และได้รับกลับมาและสามารถใช้ได้จํานวน 441 ชุด คิด เป็น 73.5 เปอร์เซ็นต์ ผลการศึกษา พบว่า แนวปฏิบัติด้านทรัพยากรมนุษย์ 4 ด้าน (การทํางานเป็น ทีม การฝึกอบรม คุณค่าหลัก และการพัฒนาส่วนบุคคล) มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการสื่อสาร ระหว่างแผนก โรงแรมควรให้ความสําคัญและดํารงรักษาวัฒนธรรมเชิงบวกขององค์กร จัดการ ฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะ และสร้างบรรยากาศในการทํางานเป็นทีม เพื่อให้พนักงานสามารถทํางาน ร่วมกันและมีการสื่อสารระหว่างแผนกที่ดีขึ้น จากผลการศึกษา สรุปได้ว่า ประเภทของโรงแรมและ ระดับตําแหน่งงานของพนักงานมีความสัมพันธ์กับแนวปฏิบัติด้านทรัพยากรมนุษย์ | - |
Appears in Collections: | 816 Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
418277.pdf | 622.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.