Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11489
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNareeya Weerakit-
dc.contributor.authorYulia Lozovitskaya-
dc.date.accessioned2018-02-13T04:18:59Z-
dc.date.available2018-02-13T04:18:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11489-
dc.descriptionThesis (M.B.A., (Hospitality and Tourism Management (International Program)))--Prince of Songkla University, 2017th_TH
dc.description.abstractThis study aims to examine the key factors leading to improving interdepartmental communication in hospitality industry in Phuket. It specifically seeks to test and evaluate a theoretical framework which consists of certain HR practices affecting the improvement of interdepartmental communication that have been found from a literature review. The target population was full time 4-5 star hotel employees in Phuket. 600 questionnaires were distributed and 441 returned and usable that represented a response rate of 73.5%. The results showed that 4 dimensions of HR practices (team work, training, core values and personal development) exerted positive correlation with the interdepartmental communication. Hotels should focus on and maintain a positive organizational culture, provide more training for skills development of their staff and build-up team work atmosphere to ensure that their employees could work together with a higher level of interdepartmental communication. Based on the findings, it was concluded that there was a significant relationship between the types of hotel and levels of job position towards HR practices.-
dc.language.isothth_TH
dc.publisherPrince of Songkla Universityth_TH
dc.subjectHotels Employees Thailand Phuketth_TH
dc.subjectService industries Thailand Phuket-
dc.titleImproving Interdepartmental Communication in Hospitality Idustry : A Case Study of 4-5 Star Hotel Employees in Phuketth_TH
dc.title.alternativeการปรับปรุงการสื่อสารระหว่างแผนกในอุตสาหกรรมการบริการ : กรณีศึกษาของพนักงานโรงแรม 4-5 ดาวในภูเก็ตth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.contributor.departmentFaculty of Hospitality and Tourism ( Hospitality and Tourism Management)-
dc.contributor.departmentคณะการบริการและการท่องเที่ยว สาขาวิชาการจัดการการบริการและการท่องเที่ยว-
dc.description.abstract-thการศึกษาครั้งนี้มีเป้าหมายเพื่อประเมินปัจจัยสําคัญที่นําไปสู่การปรับปรุงการสื่อสาร ระหว่างแผนกในอุตสาหกรรมการบริการในจังหวัดภูเก็ต โดยการทดสอบและประเมินทฤษฎีเกี่ยวกับ แนวปฏิบัติทางด้านทรัพยากรมนุษย์ที่มีผลต่อการปรับปรุงการสื่อสารระหว่างแผนกที่พบในงานวิจัยที่ ผ่านมา กลุ่มเป้าหมาย คือ พนักงานเต็มเวลาของโรงแรม 4-5 ดาวในจังหวัดภูเก็ต มีการเก็บข้อมูลโดย การแจกแบบสอบถามจํานวนทั้งสิ้น 600 ชุด และได้รับกลับมาและสามารถใช้ได้จํานวน 441 ชุด คิด เป็น 73.5 เปอร์เซ็นต์ ผลการศึกษา พบว่า แนวปฏิบัติด้านทรัพยากรมนุษย์ 4 ด้าน (การทํางานเป็น ทีม การฝึกอบรม คุณค่าหลัก และการพัฒนาส่วนบุคคล) มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการสื่อสาร ระหว่างแผนก โรงแรมควรให้ความสําคัญและดํารงรักษาวัฒนธรรมเชิงบวกขององค์กร จัดการ ฝึกอบรมเพื่อพัฒนาทักษะ และสร้างบรรยากาศในการทํางานเป็นทีม เพื่อให้พนักงานสามารถทํางาน ร่วมกันและมีการสื่อสารระหว่างแผนกที่ดีขึ้น จากผลการศึกษา สรุปได้ว่า ประเภทของโรงแรมและ ระดับตําแหน่งงานของพนักงานมีความสัมพันธ์กับแนวปฏิบัติด้านทรัพยากรมนุษย์-
Appears in Collections:816 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
418277.pdf622.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.