Please use this identifier to cite or link to this item: http://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11097
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวสันต์, อติศัพท์-
dc.contributor.authorพิทักษ์, ทิพย์วารี-
dc.date.accessioned2017-10-19T04:10:52Z-
dc.date.available2017-10-19T04:10:52Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttp://kb.psu.ac.th/psukb/handle/2016/11097-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ด.(ภาวะผู้นำและนวัตกรรมทางการศึกษา))--มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์, 2558th_TH
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์องค์ประกอบภาวะผู้นำทางนวัตกรรมสำหรับผู้บริหารสถาบันการพลศึกษา และนำเสนอรูปแบบการพัฒนาภาวะผู้นำทางนวัตกรรมสำหรับผู้บริหารสถาบันการพลศึกษา กระบวนการวิจัยใช้การวิจัยแบบผสมผสาน และการรับรองรูปแบบโดยใช้ผู้ทรงคุณวุฒิผลการวิจัยพบว่า องค์ประกอบภาวะผู้นำทางนวัตกรรมสำหรับผู้บริหารสถาบันการพลศึกษา มี 10 องค์ประกอบ ได้แก่ 1. ความสามารถทางสังคม บุคลิกภาพ และทักษะ 2. การเป็นผู้นำทีม 3. การเป็นแบบอย่าง 4. การเป็นผู้นำความคิด 5. การส่งเสริมการพัฒนา 6. ความไว้วางใจ 7. การสร้างบรรยากาศแห่งการเรียนรู้ 8. การบริหาร 9. การสนับสนุน 10. การมีส่วนร่วม รูปแบบการพัฒนาภาวะผู้นำทางนวัตกรรมสำหรับผู้บริหารสถาบันการพลศึกษาประกอบด้วย 4 ส่วนได้แก่ 1. หลักการและวัตถุประสงค์ 2. องค์ประกอบภาวะผู้นำทางนวัตกรรมที่ต้องพัฒนา 3. กระบวนการพัฒนาภาวะผู้นำทางนวัตกรรม มี 5 ขั้นประกอบด้วย ขั้นที่ 1 การเตรียมความพร้อมสำหรับการพัฒนา ขั้นที่ 2 การตระหนักถึงความจำเป็นในการพัฒนา ขั้นที่ 3 การดำเนินการพัฒนา ขั้นที่ 4 การนำไปใช้ ขั้นที่ 5 การประเมินผลการพัฒนา และ 4. การประเมินผลการดำเนินการ<br>The purpose of this research was to analyze the factors for innovative leadership for the institute of physical education administrators and to propose the development model of innovative leadership for the institute of physical education administrators. The mixed methods research were conducted and followed by the professional experts’ focus group discussion to confirm the model. The research revealed that the innovative leadership for the institute of physical education administrators consisted of ten factors: 1. the ability of society, personality, and skills, 2. the team leadership, 3. the role model, 4. the opinion leaders, 5. the reinforcement, 6. the trust, 7. the learning atmosphere, 8. the administration, 9. the support and 10. the participation. The development model of innovative leadership for the institute of physical education administrators consisted of four components: 1. the rationale and objective, 2. the component factors of innovative leadership development, 3. the development process of innovative leadership, with of 5 parts as follows, part 1: the preparation for development, part 2: the realization for the needs of development, part 3: the process of development, part 4: the implementation, and part 5: the evaluating learning outcomes, and 4. the evaluation of the whole process.th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานีth_TH
dc.subjectสถาบันการพลศึกษาth_TH
dc.titleรูปแบบการพัฒนาภาวะผู้นำทางนวัตกรรมสำหรับผู้บริหารสถาบันการพลศึกษาth_TH
dc.title.alternativeA Development Model of Innovative Leadership for Institute of Physical Education Administratorsth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.contributor.departmentFaculty of Education (Educational Administration)-
dc.contributor.departmentคณะศึกษาศาสตร์ ภาควิชาบริหารการศึกษา-
Appears in Collections:260 Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TC1363.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in PSU Knowledge Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.